رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: امسال هزینه کشاورزان ۲ الی ۳ برابر شده است و مردم دیگر مثل قبل استقبال نمی‌کنند و خرید کم شده است.

 

به گزارش آبادان خبر؛ مصطفی دارایی‌نژاد با اشاره به وضعیت میوه در بازار میوه و تره بار گفت: قیمت تمامی میوه‌های نوبرانه هم اکنون در میدان شکسته شده  گیلاس در میدان تره بار از ۲۰ هزار تومان تا ۳۵ هزار تومان موجود است و قیمت  ۳۵ هزار تومان برای  گیلاس تک دانه است و دو هفته پیش قیمت همین گیلاس ۳۵ هزار تومانی، ۶۰ هزار تومان بوده و با فشاری که ما گذاشتیم قیمت‌ها را شکسته و هم‌اکنون ۳۵ هزار تومان شده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: قیمت آلبالو از ۱۰ هزار تومان تا ۱۵ هزار تومان موجود است که این قیمت‌ها بستگی به نوع و کیفیت محصول دارد و در میدان یک قیمت سقف و قیمت کف داریم که آن هم‌بستگی به درجه و ممتاز بودن محصول دارد.

وی افزود: قیمت گیلاس تکدانه در هفته آینده ۱۰ الی ۱۵ درصد دیگر باید اُفت کند به خاطر اینکه هم‌اکنون گیلاس ارومیه و مغان به دست آمده و بار فراوان است و چیزی به اسم نوبران دیگر نداریم.

دارایی‌نژاد بیان کرد: هم‌اکنون انبه‌ای که قیمت آن ۶۰ هزار تومان بوده امروز در میدان ۲۵ الی ۳۰ هزار تومان فروخته‌شده و موز هندی  نیز  ۱۸ الی ۱۹ هزار تومان فروخته‌ایم.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: محصول خیار نیز یک هفته گران شد، ولی امروز خیار درختی را ۵ هزار و ۵۰۰ تومان و خیار رسمی ۶ هزار تومان فروخته‌شده و فروشنده در بیرون از میدان تره بار ۳۰ الی ۳۵ درصد بر روی محصول اضافه می‌کند و این قیمت‌هایی که اعلام می‌کنم همگی در میدان مادر به این قیمت است و خرده‌فروش‌ها نه نظارت بر آن‌ها و نه فروش آن‌ها به ما ارتباطی ندارد.

وی در ادامه گفت: تا چند روز پیش قیمت هندوانه خیلی پایین آمد و به هزار و ۵۰۰ الی ۲ هزار تومان رسیده بود به علت اینکه هندوانه جیرفت و شیراز تمام شده، ولی از جا‌های دیگر وارد کردیم و بعضی قیمت‌ها ۳ هزار تومان تا ۴ هزار تومان است و این بستگی به نوع و کیفیت دارد.

دارایی‌نژاد بیان کرد: قیمت طالبی از ۴ هزارو  ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان موجود است و انواع طالبی از کاشان، ساوه و ورامین راداریم بار فراوان است درحالی‌که دیروز ورودی بار ما ۲۳ هزار تُن بوده اعم از سبزیجات،  صیفی جات،  میوه جات و  فرنگی جات ما اینجا را کشور می‌بینیم و اینجا فقط تهران نیست و ۲۰ هزار تن‌فروش ما بوده و خرید هم خوب است هر چه قدر عرضه را اضافه کنیم تقاضا خودبه‌خود کم می‌شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: امسال هزینه کشاورزان ۲ الی ۳ برابر شده و دلیل آن این است که مثلاً کارگری که روزانه ۷۰ هزار تومان پول می‌گرفت هم اکنون روزانه ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند سبدی که برای گیلاس می‌خریدند ۳ هزارو  ۵۰۰ تومان هم اکنون ۸ هزار تومان می‌خرند کرایه حمل در حال حاضر برای صیفی‌جات کیلویی  هزارو ۳۰۰ تومان است  صیفی‌جاتی مثل هندوانه، طالبی و خربزه است.

وی با اشاره به اینکه قبلاً برای حمل انبه ۲۰ میلیون تومان کرایه می‌گرفتند و خالص ۱۶ تن بار می‌زدند، ولی هم‌اکنون ۱۰۰ میلیون تومان کرایه از مرز پاکستان می‌گیرند تا وارد شود و اگر این انبه را زیر ۲۵ هزار تومان بفروشند ضرر می‌کنند یعنی کیلویی ۶ هزار تومان کرایه حمل انبه است.

دارایی‌نژاد تاکید کرد: تاجرانی که ما مجبورشان کردیم که توزیع را زیاد کنند دیروز به اتحادیه آمدند و گله می‌کردند  همه داریم ضرر می‌کنیم و شما به ما یک قیمت ۳۰ هزارتومانی کمتر ندهید که بنده گفتم نه و از ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان آن هم‌بستگی به کیفیت و نوع انبه دارد.

وی افزود: حتی موز را هم الآن زیر ۲۰ هزار تومان بفروشند ضرر می‌کنند هوا گرم است و شرایط اقتصادی مردم خیلی خوب نیست به خاطر همین موضوع بار‌ها‌ می‌ماند و گرنه ما روزانه تا ۳۰ هزار تُن ورودی بار داشتیم و تا صبح باری در میدان نمی‌ماند مردم هم مثل قبل استقبال نمی‌کنند و خرید کم شده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در خصوص حل گرانی گوجه گفت: هم‌اکنون گوجه درجه‌یک بهبهان را ۴ الی ۵ هزار تومان می‌فروشند و گوجه دزفولی را ۳ الی ۳ هزار و ۵۰۰‌ می‌فروشند و قیمت پایین آمده است.

دارایی‌نژاد بیان کرد: پیاز و سیب زمینی بندرعباس و جیرفت تمام شد هم اکنون پیاز را از اصفهان دریافت می‌کنیم که قیمت آن ۲ الی ۳ هزار تومان در میدان می‌فروشند یک نوع پیاز درجه‌یک که صادراتی است داریم و ۳ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروشند.

وی اظهار داشت: سیب‌زمینی گلستان، گرگان و اصفهان ما به‌دست‌آمده و سیب‌زمینی درجه‌یک را ۴ هزار تومان و سیب‌زمینی گرگانی را ۳ هزار تومان می‌فروشند و این سه هزار تومان کیلویی ۱۵۰۰ تومان آن افت و کرایه حمل می‌شود و ۱۵۰۰ تومان برای کشاورز می‌ماند.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: در میوه‌ها  زردآلو تنها چیزی که برای ما گران شد و آن هم به این علت بود که امسال سرما تمام باغات شهریار ما را از بین برد، اما از طرف دیگر زردآلو شیراز،  کاشان و ارومیه به دست آمده و  هفته آینده از سمت دشت مغان هلو و شلیل دریافت می‌کنیم و این باعث می‌شود قیمت‌ها ۳۰ الی ۴۰ درصد افت کند، زیرا در باغات آنجا بالای ۲۰ هزار تومان وجود دارد.
آبادان خبر،آبادان نیوز،میوه،اقتصادی،خبر اقتصادی،اخبار اقتصادی
منبع : میزان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: