کد خبر: ٢٠٢١٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/02/20-١٥:٠٤

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی ، خوزستان را یکی از موفق‌ترین استان‌ها در مواجهه با ویروس کرونا معرفی کرد و گفت:افراد زیادی در موج چهارم همه‌گیری کووید ۱۹ در استان خوزستان درگیر این بیماری شدند و تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

 

به گزارش آبادان خبر، دکتر محمدمهدی گویا دوشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت کرونا و بررسی تدابیر کنترلی در مرزها و بنادر استان خوزستان برای جلوگیری از ورود کرونای جهش‌یافته به کشور در معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار داشت: خوزستان توانست با وجود تعداد زیاد بیماران کرونایی ،وضعیت را به خوبی مدیریت کرده و با اقدامات انجام شده اکثر بیماران کرونایی به صورت سرپایی در این استان تحت درمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه هم اینک شاهد کاهش شیوع کرونا در استان خوزستان با روند آهسته هستیم گفت:در رابطه با مهار کرونا در این استان خوب عمل شده است و امیدوارم با اقدامات صورت‌گرفته، روند این بیماری در روزها و هفته‌های آینده در خوزستان همچنان کاهشی باشد.

دکتر گویا اضافه کرد: با توجه به نزدیکی ایام عید فطر کماکان از مردم خوزستان انتظار داریم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از برگزاری هر گونه گردهمایی‌ ، تجمع، میهمانی‌ و مراسم عزاداری‌ اجتناب کنند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: روزهای سخت و حساسی را پیش‌رو داریم. نه تنها باید مراقب خود و افراد خانواده‌ باشیم بلکه باید در برابر سلامت دیگران نیز احساس مسئولیت کرده و متعهد باشیم.

وی با اشاره به این که یک گردهمایی و دورهمی کوچک هم می‌تواند این بیماری را گسترش دهد تصریح کرد: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا واکسن کرونا به صورت ویژه و به اندازه کافی در اختیار مردم خوزستان قرار گیرد.

در این نشست محمد اسماعیل مطلق مشاور معاون بهداشت و نماینده وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در موضوع کرونا در استان‌های جنوبی، روسای دانشگاه ها و دانشکده‎‌های علوم پزشکی، معاونان بهداشت و مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان بنادر استان خوزستان حضور داشتند.

 

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:ایرنا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: