کد خبر: ١٩٦٦٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/02/03-١٣:٤٦

استاندار خوزستان گفت: تا روز آخر دولت دوازدهم از کار و تلاش دست نخواهیم کشید.

 

به گزارش آبادان خبر، استاندار خوزستان با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مردم در ماه مبارک رمضان و تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران، وضعیت استان را حساس ارزیابی کرد و گفت: در شرایطی هستیم که باید همه با وحدت، اتحاد و همدلی در مسیر مهار ویروس نفسگیر کرونا قرار بگیریم و استان را از شرایط حساس کنونی خارج کنیم.

آقای سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه ویروس انگلیسی از مرز‌های خوزستان و به عبارتی شلمچه و چزابه به کشور سرایت کرد افزود: ما در اسرع وقت مرز‌های مسافری را بستیم و سیستم‌های تست تصویری بهداشت و درمان را در منطقه مستقر کردیم تا هر چه سریعتر رشد ویروس جهش یافته کنترل شود که خوشبختانه این اتفاق افتاد و بحران تا حدودی مدیریت شد.
او از مردم و بزرگان استان، نهاد‌های مدنی و همه افرادی که به کنترل بحران همه گیری و محدود کردن انواع مراسم و تجمعات کمک کردند قدردانی کرد و گفت: این ویروس به هیچ کس رحم نمی‌کند کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و همه را در معرض خطر جانی قرار می‌دهد.
استاندار خوزستان گفت: یکی از شهر‌هایی که متاسفانه هنوز در موقعیت قرمز قرار دارد شهرستان آبادان است که حدود ۴۸ درصد بیماران مبتلا به کرونا آن در دید و بازدید‌های خانوادگی و دورهمی‌های دوستانه گرفتار شده اند.
او ادامه داد: بر اساس تجاربی که در استان های دیگر کسب کردم و احساس قرابتی که پیشتر در شهرستان و استان های دیگر با مردم خوزستان داشتم فکر می کنم می توانم در این استان تاثیرگذار باشم.
او کرونا را همچنان چالشی جدی برای همگان و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را بهترین راه برای مقابله با آن دانست و گفت: تلاش کردیم برای مشاغل آسیب دیده از کرونا بسته های حمایتی در نظر گرفته شود، از جمله اعزای تسهیلات ۱۲ میلیون تومان به بالا به صاحبان کسب و کارها، هرچند که میدانیم کافی نیست.
سلیمانی دشتکی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به طرح ها و پروژه های بر زمین مانده استان گفت: در برخورد با مدیران متخلف و کم کار، همچنین تعداد زیاد و بی حاصل مشاور در ادارات بدون تعارف عمل می کنم
استاندار گفت: متاسفانه در استان مدیران مدام جمله ی پول نداریم را تکرار می کنند، اینجا باز هم تاکید می کنم که باید برای گرفتن بودجه تلاش کرد، منابع مالی گرفتی است نه گفتنی!
او تصریح کرد: منابع مالی اختصاص یافته در استان هم ردیف های ملی دارد، هم استانی و هم شهرستانی، در حال جذب انواع راه ها برای جذب و اختصاص بودجه و تسهیلات سرمایه گذاری برای برطرف کردن مشکلات به ویژه حل چالش آب و فاضلاب هستیم.
استاندار خوزستان همچنین گفت: در استان سه قرارگاه محرومیت زدایی، آب و فاضلاب و مسکن را برای خدمت رسانی به محرومان و آسیب دیدگان از انواع بلایا احداث کردیم، تا خدمت رسانی از حالت بروکراسی خارج و استعلام و اخذ امضاها به حداقل برسد.
سلیمانی دشتکی نقش نهادها و ارگانهای بزرگ اقتصادی ازجمله شرکت های نفتی و گازی را در اجرای مسئولیت ها حایز اهمیت دانست و گفت: در رایزنی های انجام شده با وزارت نفت به نتایج خوبی در این زمینه دست یافتیم و در تلاشیم حدود ۲ میلیارد یورو در این زمینه جذب شود چرا که با اختصاص و جذب این بودجه بسیاری از مشکلات استان مثل اصلاح شبکه آب و فاضلاب، روان آب ها و عواقب سیل برطرف خواهد شد.
استاندار خوزستان همچنین گفت: به مدیران اجرایی شهرستان آبادان دستور دادیم در حوزه آب و فاضلاب طرح هایی که بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند باید حداکثر تا سه ماه آینده به بهره برداری برسند و تصفیه خانه های در حال ساخت حداکثر تا تیر۱۴۰۰ وارد مدار شوند.
او ادامه داد: بهره برداری از یک طرح بهتر از تعریف چندین پروژه نیمه تمام است، به عنوان مثال در استان بیش از ۱۵۰۰ روستا در استان دچار کم آبی هستند، واضح است که در یک سال نمی‌توانیم مشکل همه روستاها را برطرف کنیم اما تلاش می کنیم حداقل چالش های ۲۰۰ روستا برطرف شود.
استاندار خوزستان این را هم گفت که افق آبادان و خرمشهر را در قالب منطقه آزاد خوب می بینیم در همین زمینه به دنبال ایجاد تفاهم مشترک و منطقی با منطقه آزاد هستیم تا به مسیر توسعه سرعت بخشیم.
سلیمانی دشتکی همچنین اشاره کرد: از زمان آغاز به کار بنده در خوزستان حدود دوماه می گذرد و در این مدت در حال اصلاح ساختار هستم، نا امیدی و نگاه سیاسی به مدیریت ها برای مدیران بدترین آفت است.
او همچنین در بخش دیگری از سخنانش توسعه خوزستان را مغایر با جایگاه واقعی دانست و با بیان اینکه به دلایل عقب ماندگی خوزستان اشراف کامل داریم، تاکید کرد: تا روز آخر دولت دوازدهم از کار و تلاش دست نخواهیم کشید.
استاندار در پایان با اشاره به پیش بینی واکسیناسیون کرونا در ماه های آینده گفت: بهترین شیوه مقابله با کرونا در حال حاضر رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.
سلیمانی دشتکی همچنین گفت: در طرح سردار شهید سلیمانی علاوه بر پایش افراد کرونایی و اطرافیان آنان ،سعی بر کنترل بیماران داریم تا از انتشار بیشتر ببماری جلوگیری شود بنابراین در شهرهای قرمز از بزرگان و افراد ذی نفوذ می خواهیم که از مراودات شهروندان جلوگیری کنند.
استاندار به تزریق خارج از نوبت واکسن کرونا به برخی مدیران هم اشاره کرد و گفت: با توجه به دستور رییس جمهور مبنی بر برخورد با خاطیان، این موضوع در حال بررسی است.

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز،خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان 

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: