کد خبر: ١٩٥٦٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/01/31-١٢:٢٨

بیماران دیابتی نمی‌توانند داروی انسولین را از داروخانه‌های آبادان تهیه کنند.

 

به گزارش آبادان خبر، این بیماران می‌گویند: مدتهاست در آبادان و خرمشهر به دنبال انسولین هستند، اما به هر داروخانه‌ای می روند با نبود این داروی اساسی روبرو می‌شوند.

این بیماران از مشکلاتی که در پی نبود دارو با آن دست و پنجه نرم می‌کنند گلایه دارند و اینکه در وضعیت کنونی کرونا، نیاز به این دارو برای تنظیم قند خون آنان ضروری است.
وجود انسولین آزاد، حتی به صورت بسته ای، اما مساله‌ای است که این بیماران از آن ابراز نارضایتی می‌کنند و می‌گویند: چرا انسولین بصورت آزاد در کشور به راحتی یافت می‌شود، اما در داروخانه‌ها و با نسخه نه.
برخی از انواع انسولین‌ها مدتهاست در هیچ داروخانه‌ای یافته نشده و این سبب تشدید مشکلات بیماران دیابتی شده است.
سرپرست معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان در پاسخ به چرایی این مشکل گفت: انسولین یک داروی وارداتی است و ورود آن به کشور کم شده است.!!
زینب جوانمردی افزود: در چند ماه گذشته موفق شدیم سهمیه توزیع انسولین در آبادان را از هشت درصد به دوازده درصد افزایش دهیم اما این میزان هم پاسخگوی نیاز بیماران منطقه نیست.
سرپرست معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان از نظارت دقیق بر عملکرد داروخانه ها و توزیع این داروی اساسی گفت و خاطر نشان کرد: کمبود یک دارو از مجاری رسمی و مجاز همیشه بازار سیاه آن را رونق می دهد از این رو انسولین نیز مانند سایر داروها در بازار سیاه یافت می شود!
وی از ادامه رای زنی ها برای افزایش میزان انسولین موجود در منطقه گفت و اینکه بیماران داروهای خود را از داروخانه های منتخب دریافت کنند.
داروخانه های منتخب آبادان
دکترها خلیلی. زمانی . جوکاری. ظرافت فرد. پورکیانی. داروخانه مادر

خرمشهر
شبانه روزی امام رضا (ع)
شبانه روزی دکتر خسروی

اروندکنار
دکتر شمشیری

شادگان
دکتر امیری. عشیراوی. سلطانی

دارخوین
دکتر عرب

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:خبرگزاری صدا و سیما 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: