کد خبر: ١٩٤٥٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/01/26-٢٣:١٦

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: برداشتِ گندم و کلزا از زمین‌های کشاورزی آبادان از هفته جاری آغاز شد.

 

به گزارش آبادان خبر، حسن دشتی‌نژاد روز پنجشنبه بیان کرد: برداشت گندم در سطح ۳۷۸ هکتاری از زمین‌های کشاورزی آبادان که بیشتر در مناطق آلبوحمید و اروند کنار قرار دارند آغاز شده است.

وی پیش بینی کرد از سطح زیر کشت گندم آبی در آبادان بیش از ۹۰۰ تن برداشت شود.

وی با بیان اینکه ارقام گندم از نوع چمران ۲ و مهرگان هستند افزود: ۲ دستگاه کمباین برداشت گندم کشاورزان آبادان را انجام خواهد داد.

دشتی زاده همچنین گفت:در سال زراعی جاری ۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آبادان به کشت کلزا اختصاص یافت که پیش بینی می‌شود از این سطح زیر کشت هشت تن کلزا به دست آید.

اروندکنار بخشی از شهرستان آبادان است که دارای ذخایر نفتی است.این شهر بندری علاوه بر وجود اسکله و امکانات بارگیری لنج‌های کوچک، قبل از جنگ تحمیلی یکی از مراکز مهم تولید انواع محصولات کشاروزی بود و علاوه بر وجود بیش از ۲ میلیون اصله نخل خرما در آن، یکی از مراکز مهم تولید انواع صیفی‌جات در منطقه بود.

بخشی از نخلستان‌های اروندکنار در جنگ تحمیلی و بخشی دیگر به دلیل شوری آب اروندرود از بین رفت و به شوره زار تبدیل شد که از پارسال بخشی از این زمین‌ها در قالب طرح ۵۵۰ هکتاری رهبر معظم انقلاب زهکشی و نی زدایی شد و زیر کشت گندم رفت.

از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی رهبر معظم انقلاب ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن در شهرستان آبادان قرار دارد.

در سفر رهبرمعظم انقلاب در سال ۱۳۷۵ به خوزستان طرح ۸۰۰ هزار هکتاری معظم له که بعدها به ۵۵۰ هزار هکتار کاهش یافت به تصویب رسید.۵۰۰هزار هکتار این طرح در خوزستان و ۵۰ هزار هکتار آن در استان ایلام است.
با اجرای کامل طرح ۵۵۰هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب، تولیدات سالانه زراعی و باغی استان خوزستان از ۱۵.۸ میلیون تن فعلی به ۲۵میلیون تن خواهد رسید ضمن آنکه ۳۰۰ هزار فرصت شغلی جدید در بخش کشاورزی این استان ایجاد می‌شود.
تاکنون ۲۹۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان در قالب طرح رهبر معظم انقلاب به زیر کشت رفته است.

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:ایرنا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: