کد خبر: ١٩١٩٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/01/18-١٢:٠٥

سرپرست مرکز بهداشت آبادان از انجام ۴۰ هزار مورد کلرسنجی توسط کارشناسان بهداشت محیط و بهورزان این مرکز در سال ۹۹ خبر داد.

 

به گزارش آبادان خبر، نجمه سیدآقامیری گفت: تامين آب و غذای سالم و بهداشتي مي‌تواند نقش اساسي در کاهش موارد ابتلا به بيماري‌هاي عفوني و بيماري‌هاي منتقله از آب داشته باشد.
وی فعاليت‌هايي که در این مرکز در خصوص کنترل و نظارت بر آب آشاميدني در سطح مصرف شهروندان انجام مي‌شود را شامل کنترل‌هاي ميکروبي، انجام كلر سنجي و تعيین ميزان كلر باقي مانده آزاد آب، نمونه‌برداري، انجام آزمايشات شيميايي منابع آب و سنجش پايمترهاي شيميايي، بازديد از منابع و مخازن آب آشاميدني و همچنين شبكه‌هاي آب‌رسانی، گزارش و پيگيري نواقص سيستم آب.رساني به ارگان‌هاي ذيربط يا مسئول، تعيين حريم منابع و مخازن آب از طريق كميته حفاظت از منايع آب شرب، تهيه محلول كلر ماد در مناطق روستايي، آموزش همگاني و نهايتا گزارش و پيگيري موارد نقص و شكستگي در سيستم انتقال به دستگاه هاي متولي عنوان كرد.
سرپرست مرکز بهداشت  آبادان ضمن اعلام  انجام ۲۳۸۱ مورد نمونه‌برداری میکروبی در مناطق شهری و روستایی توسط کارشناسان بهداشت محیط و بهورزان در سال ۹۹ افزود: از این تعداد در مورد کلرسنجی‌ها ۳۹ هزار مورد مربوط به شبکه توزیع و هزار مورد دیگر مربوط به کارخانه‌های یخ‌سازی، ۳چرخه‌های فروش آب و سایر منابع بوده است. همچنین ۱۴۴۶ مورد نمونه‌برداری میکروبی از شبکه توزیع شهری و روستایی و حدود هزار مورد مابقی از سایر منابع توزیع آب برداشت شده است.
وی بیان کرد: با بررسی نتایج آزمایشگاهی هرگونه آلودگی در منابع آبي به شرکت متولي اعلام و دستگاه متولي موظف است در اسرع وقت نسبت به رفع آنها اقدام نمايد.
آقامیری گفت: سامانه ۱۹۰ به منظور دریافت شکایات و پیشنهادات شهروندان به صورت ۲۴ساعته فعال است و موارد مطرح‌شده در این سامانه در خصوص مشکلات کیفیت آبرسانی ظرف مدت حداکثر ۱۲ تا ۲۴ ساعت توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز پاسخ داده می‌شوند.

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز،مرکز بهداشت آبادان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: