کد خبر: ١٨٣٨٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/12/11-١٧:٢٠

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان با اشاره به ذخیره سازی بیش از ۲۰۰ تن میوه شب عید شامل سیب و پرتقال در انبارهای این شهرستان گفت:توزیع میوه شب عید از نیمه دوم اسفندماه در آبادان آغاز می‌شود.

 

به گزارش آبادان خبر، بیژن بداغی دوشنبه اظهار داشت: سیب و پرتقال برای توزیع در غرفه‌های تنظیم بازار شب عید آبادان به اندازه کافی پیش بینی شده است و در روزهای آینده عرضه آنها آغاز خواهد شد.

رییس اداره صمت آبادان با اشاره به آماده بودن ۱۵ گروه‌ ویژه برای بازرسی از  واحدهای صنفی این شهرستان گفت: بازرسان سازمان‌های نظارتی نسبت به برخورد با متخلفان در عرضه میوه ایام عید و اقلام مورد نیاز مردم به طور جدی اقدام می‌کنند.

بداغی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند شکایات خود از اصناف را با سامانه ۱۲۴و همچنین سازمان‌های نظارتی مانند تعزیرات، اصناف و صنعت، معدن اطلاع دهند افزود: گران ‌فروشی و کم‌ فروشی ۲ مقوله مهم در نظارت بر بازار ایام عید است.

وی بیان کرد: مردم حق دارند کالاهای اساسی مورد نیازشان را با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنند لذا در این راستا اقدامات نظارتی بر بازار با جدیت بیشتری ادامه دارد.

بداغی اظهار داشت: همچنین برای تنظیم بازار آبادان در اسفندماه ۲۰۰ تن روغن خوراکی از سوی ۶۰ عامل فروش با هماهنگی کارگروه تنظیم بازار و همکاری اتاق اصناف بین مردم توزیع می‌شود.

وی از تامین کالاهای اساسی متناسب با نیاز بازار آبادان برای جلوگیری از ازدحام و شلوغی اشاره کرد و گفت: اقلام اساسی از جمله برنج، روغن، شکر، مرغ و گوشت به اندازه کافی در بازار آبادان موجود است و کمبودی از این بابت وجود ندارد ضمن اینکه ۴۰ بازرس در قالب ۱۰ تیم به صورت مستمر در راستای مبارزه با احتکار و گرانفروشی بر بازار آبادان نظارت می‌کنند.

آبادان دارای ۱۵ هزار واحد صنفی است.

نظارت سه گروه بر طرح تشدید بازار خرمشهر 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر نیز با تاکید بر اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح بازار گفت: طرح تشدید نظارت بر بازار خرمشهر با حضور بازرسان سه گروه مشترک بازرسی از امروز آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد.

نعیم مقدم اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح بازرسان هشت ارگان در نوبت صبح، ۶ ارگان در نوبت بعد از ظهر بر فعالیت بازارهای خرمشهر نظارت می‌کنند.

وی افزود: تمامی واحدهای صنفی ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و دستکش می باشند و در صورت تخلف به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

مقدم از تعطیلی کلیه پاساژها و مجتمع های تجاری سرپوشیده در خرمشهر برای جلوگیری از ازدحام مردم خبر داد.

هشت هزار واحد صنفی در خرمشهر فعالیت دارند.

 

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

منبع:ایرنا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: