کد خبر: ١٨٣٨٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/12/11-١٢:٤٤

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد گفت: ارائه آزمایش پی. سی. آر برای تمامی مسافران مسیر پروازی مشهد- آبادان و مشهد- اهواز الزامی و اجباری شد.

 

به گزارش آبادان خبر، حسن جعفری روز دوشنبه اظهار داشت: با توجه به وضعیت قرمز اهواز و آبادان از لحاظ شیوع ویروس کرونا، تمهیدات ویژه‌ای در این مسیر پروازی اندیشیده شده‌است.

وی اضافه کرد: مسافران از مقصد اهواز و آبادان با ارائه آزمایش به مشهد سفر می‌کنند و از مسیر مشهد به این ۲ مقصد نیز از ۱۶ اسفند ماه ارائه تست پی. سی. آر اجباری شده ‌است.
مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد گفت: این آزمایش فقط تا ۷۲ ساعت قبل از پرواز باید انجام شود و قبل از آن اعتبار ندارد.
در حالت عادی و پیش از شیوع کرونا روزانه ۴۰ هزار مسافر ازطریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد جابه‌جا می‌شدند و به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شد.

بر اساس آخرین آمار رسمی، تاکنون یک میلیون و  ۶۳۱ هزار و  ۱۶۹ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت  ۹۳ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۶۰ هزار و  ۷۳ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون یک میلیون و  ۳۹۳ هزار و ۱۲۵  نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۱ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۳۲ شهرستان در وضعیت نارنجی،  ۲۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و  ۱۵۴ شهرستان در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در جهان ۱۱۴ میلیون و  ۴۶۱ هزار و ۳۳۹   نفر را بیمار کرده و جان ۲ میلیون و  ۵۳۹  هزار و  ۴۰ نفر  را در ۲۳۰ کشور گرفته است.  ۹۰   میلیون و  پنج  هزار و  ۱۵۸ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با  ۲۹  میلیون و  ۲۰۲  هزار و  ۸۲۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و   ۵۲۴ هزار و  ۶۶۹  قربانی این بیماری، بیشترین تعداد ابتلا و تلفات ناشی از کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است و پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند. 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

 

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

منبع:ایرنا
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: