کد خبر: ١٧٦٥٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/11/07-٠٨:٥٥

بسته خبری معاونت غذا و دارو آبادان

کشف کالای بهداشتی و آرایشی غیر قابل مصرف در آبادان

در بازرسی مشترك كارشناس اداره نظارت بر مواد خوراكي آشاميدني معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان با همراهی كارشناسان اداره صنعت معدن و تجارت و مركز بهداشت آبادان از سطح عرضه و كارخانه بسته بندی و فراوری برنج واقع در شهرک صنعتی شماره یک شهرستان آبادان بازرسی بعمل آمد.

 

به گزارش آبادان خبر، و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو آبادان : دکتر زینب جوانمردی سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد؛ روز دوشنبه 6 بهمن ماه ۹۹  در راستای نظارت بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی در تولید و با هدف کنترل مستمر و همچنین نظارت بر اجرای صحیح رعایت پروتکل های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در خصوص پيگيري يك نمونه برنج نامنطبق و غیر قابل مصرف ،کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی ،آشامیدنی ،آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو آبادان به همراهی كارشناسان اداره صنعت و معدن و مركز بهداشت آبادان علاوه بر بازرسی از سطح عرضه، اماکن و مراکز فروش ، از کارخانه فرآوری و بسته بندی برنج شهرستان آبادان نیز بازرسی بعمل آوردند.

وی ادامه داد: تولید قبلی این نوع برنج پیش از این طبق تست های آزمایشگاه معاونت غذا و دارو آبادان با استانداردهای آزمایشگاهی نامنطبق اعلام شده بود که در بازرسی های قبلی، از سطح عرضه کاملا جمع آوری شدند و طی این بازرسی هم هیچ مورد جدیدی در اماکن فروش مشاهده نگردید و در محل کارخانه هم به طور کامل توقیف شده و اجازه توزیع و پخش ندارد.

دکتر جوانمردی افزود :در این کارخانه 2 نوع محصول ، برنج دانه بلند و نیم دانه تولید می شود .

شایان ذکر است در این بازرسی کلیه سالن های تولید و بسته بندی و انبارهای  شرکت مورد بررسی و بازرسی قرار گرفت و کارشناسان این معاونت از نزدیک روند تولید بهداشتی محصولات را مورد ارزیابی قرار دادند.

در همین راستا شماره تلفن 190 وزارت بهداشت و درمان آماده دریافت گزارشات و شکایات شهروندان گرامی است.

 

بازرسی دانشکده علوم پزشکی از داروخانه های شهرستان آبادان

به گزارش آبادان خبر، و به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو آبادان؛ دکتر زینب جوانمردی سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان: روز دوشنبه ۶ بهمن ماه ۹۹ در ادامه نظارتهای مستمر بر داروخانه ها ،کارشناسان اداره نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل با همراهی واحد تجهیزات و ملزومات پزشکی و واحد فرآورده های طبیعی و مکمل های معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی ،از داروخانه های شهرستان آبادان به صورت سرزده بازرسی بعمل آمد. 

وی اضافه نمود: در این بازرسی رعایت پروتکل های بهداشتی ، موجودی و تاریخ انقضا داروها و انسولین، فرآورده های گیاهی و مکمل از لحاظ برچسب اصالت و تاریخ انقضا ،موجودی شیر خشک رژیمی ،ثبت اطلاعات مصرف کنندگان در سامانه HIX ،بررسی انواع ماسک ها ،محلول های ضدعفونی و کنترل قیمت ها  مورد بررسی قرار گرفتند.

در همین راستا شماره تلفن ۱۹۰ وزارت بهداشت و درمان آماده دریافت گزارشات و شکایات شهروندان گرامی است.

 

کشف و ضبط کالای های بهداشتی و آرایشی غیر قابل مصرف در آبادان

به گزارش آبادان خبر، و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو آبادان دکتر زینب جوانمردی سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار داشت:روز دوشنبه ۶ بهمن ماه ۹۹ در راستای ارتقاء سلامت شهروندان و در ادامه روند منظم و مستمر بازرسی‌ها از مراکز فروش محصولات آرایشی و بهداشتی، بازرسان اداره نظارت بر مواد غذایی ،آشامیدنی ،آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان با همراهی اداره صنعت ،معدن و تجارت موفق به کشف چندین قلم محصول آرایشی و بهداشتی تاریخ گذشته و قاچاق شدند.

او افزود :پیرو بازرسی صورت‌گرفته از مراکز فروش محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح عرضه، ضمن اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم به فروشندگان در خصوص ممنوعیت عرضه محصولات مضر برای سلامت عمومی، مطابق با موارد اعلامی از سوی سازمان غذا و دارو اقدام و موارد لازم به آنها  متذکر شد.

وی اقلام مکشوفه را از قبیل انواع رنگ مو ،ماسک مو ،کرم آب رسان ،کرم جوش ،آکنه و انوع مختلف مام و ... با تاریخ منقضی ،قاچاق و غیرقابل مصرف عنوان کرد.

سرپرست معاونت غذا و دارو آبادان ادامه داد: عرضه‌کنندگان موظف به فروش اقلام تولید داخل مجاز یا اقلام دارای برچسب اصالت و سلامت مورد تائید سازمان غذا و دارو  هستند. و در صورت عدم رعایت موارد ذکرشده ،موضوع از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه سلامت ،موضوع را برای پیگیری از طریق شماره تماس 190 به واحد رسیدگی به شکایات معاونت غذا و دارو آبادان اطلاع دهند.

 

بازرسی از مراکز عرضه تجهیزات و ملزومات پزشکی در آبادان

به گزارش آبادان خبر، و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو آبادان دکتر زینب جوانمردی، سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: روز یکشنبه  ۵ بهمن ماه ۹۹  از واحدهای عرضه و فروش تجهیزات و ملزومات پزشکی شهرستان آبادان توسط کارشناسان واحد تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان بازرسی بعمل آمد.

دکتر جوانمردی اظهار داشت: در این بازرسی که به صورت سرزده از مراکز مذکور انجام شد، تمامی اقلام از جمله  اقلام سلامت محور مانند ماسک ها، دستکش ها،  محلول های ضد عفونی و ... از لحاظ کیفیت ، اصالت، قابلیت مصرف و رعایت قیمت ،بررسی گردیده ، موارد تخلف صورتجلسه شد و نتایج بازرسی صورت گرفته متعاقبا به اطلاع اتحادیه های مربوطه خواهد رسید.

وی اضافه کرد: طی بازرسی انجام شده تعدادی دستگاه پالس اُکسی متر (دستگاه سنجش میزان اکسیژن خون) و ترمومتر (دستگاه تب سنج) بدون برچسب اصالت مشاهده گردید که مقرر شد دستگاه ها توسط صاحب کالا به شرکت مربوطه مرجوع گردند و فاکتور مرجوعی به واحد تجهیزات و ملزومات معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان ارائه شود .

وی در ادامه افزود: تعدادی از این مراکز اقدام به فروش اقلام سلامت محور با قیمت نامتعارف کرده بودند که با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفت.

ایشان در پایان اشاره داشت: در همین راستا شماره تلفن 190 وزارت بهداشت و درمان آماده دریافت گزارشات و شکایات شهروندان گرامی است.

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: