کد خبر: ١٧٦١٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/11/04-٢٠:٥١

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هیچ شهر قرمز کرونایی در کشور نداریم و شهرهای که در مازندران قرمز بودند نارنجی شدند. اما افزایش ترددها، افزایش موارد ابتلای سرپایی و عادی انگاری مردم در برخی شهرها نگران کننده است.

 

به گزارش آبادان خبر، علیرضا رئیسی روز شنبه پس از برگزاری جلسه هفتگی ستاد ملی کرونا افزود: هم اکنون از نظر وضعیت کرونا ۱۹ شهر نارنجی، ۱۵۷ شهر زرد و ۲۵۶ شهر آبی داریم و این نشانه این است که تا حدی وضعیت بهتر شده از مردم برای رعایت پروتکل ها تشکر می کنیم اما نباید دچار عادی انگاری شویم.

وی ادامه داد: هم اکنون میزان مرگ کرونا در انگلیس مرز ۱۸۰۰ مرگ در روز را گذرانده، در آلمان بالای هزار مرگ در روز داشتند و در آمریکا بالای ۴ هزار مرگ در روز را تجربه می کند اما در ایران با توجه به رعایت پروتکل ها وضعیت نسبتا خوبی است خوشبختانه امروز این خبر خوب را به مردم می دهیم که هیچ شهر قرمزی نداریم.

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: با این وجود تذکر جدی می دهم زیرا در برخی از مناطق کشور عدم رعایت پروتکل ها را در هفته گذشته شاهد بودیم. موارد متعددی گزارش از عدم رعایت پروتکل ها از شهرهای مختلف داشتیم. یکی از شهرها کاشان بود که تذکر داشته شد. امیدواریم پروتکل ها سختگیرانه اجرا شود.

وی افزود: یکی از نگرانی ها رشد ۴۷ درصدی ترددها نسبت به اول دی ماه است که ۴۷ درصد افزایش پیدا کرده است و این وضعیت نگران کننده است.

رئیسی گفت: هر گونه عدم رعایت پروتکل وضعیت را بر می گرداند. این افتخار که مردم درباره کنترل بیماری آفریدند کم نظیر است اما از طرفی حتما باید مراقبت کنیم. در غیر این صورت محدودیت ها بر می گردد، کسب کارها و همه شهرها تحت تاثیر محدودیت های جدید قرار می گیرند و دوباره تعطیلی مشاغل را خواهیم داشت.

قدرت مرگ آوری ویروس جهش یافته بیشتر است

رئیسی گفت: خروج از وضعیت قرمز به معنای ضعیف شدن یا از بین رفتن ویروس نیست. برعکس، ویروس نه تنها ضعیف نشده بلکه جهش پیدا کرده و قوی تر شده است. ویروس انگلیسی حدود ۶۰ کشور دنیا را درگیر کرده است. در آفریقای جنوبی هم ویروس کرونا جهش یافته و ۲۶ کشور را درگیر کرده است. ویروس جهش یافته قدرت سرایت بیشتری دارد و جوانان را بیشتر درگیر می کند. قدرت کشندگی و میزان مرگ و میر مبتلایان در ویروس جدید بیشتر است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: اگر پروتکل ها را به دقت رعایت نکنیم منجر به مشکلاتی می شود. در فصل زمستان و هوای سرد هستیم. باید قاطعانه جلوی دورهمی های خانوادگی و هر نوع تجمعی ایستاد و نباید بگذاریم این تجمعات رخ دهد چه خانوادگی، مسافرت یا هر نوع تجمع دیگر باعث بیماری و منجر به افزایش مرگ و میر می شود.

رئیسی گفت: وطیفه داریم هشدار دهیم زیرا مسئول سلامت مردم هستیم. در مقوله سلامت هیچ معامله ای نخواهیم کرد محکم می ایستیم هشدارها را می دهیم. همه مردم هم حمایت می کنند و پروتکل ها را رعایت می کنند.

زنگ خطر افزایش موارد سرپایی کرونا در برخی استانها

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: این هفته احتمالا جلسات دیگری در ستاد داریم درباره بازنگری پروتکل ها و محدودیت ها صحبت می کنیم. زیرا با تغییر رنگ شهرها و وضعیت مناسب تر شاهد افزایش تجمعات و ترددها هستیم. به نظر می رسد در برخی مناطق ساده انگاری و عادی انگاری اتفاق می افتد و این خطرناک است یادمان نرود در تیر و مرداد جه وضعیتی پیدا کردیم موج جدید شکل گرفت و مرگ و میر افزایش یافت.

رئیسی افزود: در هر موج جدید شیوع کرونا بیش از ۱۰ هزار مرگ جدید رخ می دهد و ۱۰ هزار خانواده را داغدار می کند. خانواده ها به هیچ وجه کوتاه نیایند و پروتکل ها را خودشان جدی بگیرند. ویروس جدید جوانترها را درگیر می کند باید مراقبت کنیم امیدوارم با رعایت پروتکل ها و مسئولیت های اجتماعی این کار را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: ویروس کرونا ضعیف نشده بلکه قوی تر شده است. همه دست به دست هم دهیم محکم بایستیم. به هیچوجه نمی شود با سلامت مردم شوخی کنیم. اکنون بر اساس آخرین ارزیابی ها در برخی استان ها میزان بیماران سرپایی افزاییش پیدا کرده این زنگ خطری است که اگر بی توجهی کنیم به افزایش موارد بستری و مرگ و میر منتهی می شود.

منبع:ایرنا

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: