کد خبر: ١٧٥٥٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/10/30-١٢:١٦

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون دلار کالای غیر نفتی از ابتدای امسال تاکنون از مرز تجاری شلمچه و بنادر آبادان و خرمشهر به خارج از کشور صادر شد.

 

به گزارش آبادان خبر، سیدعلی موسوی سه‌شنبه عمده صادرات کالا از منطقه آزاد اروند را انواع محصول شیلات، مواد معدنی، مواد غذایی، میوه و تره‌بار، صیفی‌جات، فولاد و انواع مصالح ساختمانی عنوان کرد و اظهار داشت: بیشتر این کالاها به عراق و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر شدند.

وی از کشور عراق به عنوان مقصد اصلی صادرات کالاهای غیر نفتی از منطقه آزاد اروند نام برد و گفت:صادرات از مرز بین المللی شلمچه به دلیل شرایط کرونایی چهار ماه متوقف شد ولی با تمهیدات اتخاذ شده روند صادرات از این مرز افزایشی است به طوریکه در مقایسه با سال ۹۸ شاهد افزایش صادرات در این منطقه هستیم.

موسوی گفت: سال گذشته کل حجم صادرات از منطقه آزاد اروند یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون دلار بود که این نشان از رشد قابل قبول صادرات منطقه آزاد اروند در سال جاری دارد.

جذب ۵۱ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی

موسوی گفت: ۵۱ میلیون دلار در قالب پروژه‌های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی از کشورهای چین، ترکیه و عراق از ابتدای سالجاری تاکنون در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر جذب شده است.

وی به ایجاد یک‌هزارو ۵۰۰  فرصت شغلی جدید در سالجاری در واحدهای صنعتی این منطقه اشاره کرد و افزود: به رغم مشکلات ناشی از شیوع کرونا همچنین تحریم‌ ظالمانه  وضعیت سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند مطلوب است.

موسوی همچنین با اشاره به فعالیت ۱۹۰ شرکت تولیدی فعال در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند گفت: امیدواریم تا پایان سال شاهد فعالیت ‌۲۰۰ واحد تولیدی در این منطقه باشیم. 

شلمچه بزرگترین بندر خشک تجاری کشور است که سالانه بیش از یک میلیارد دلار کالا و خدمات از آن به عراق صادر می‌شود.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان،منطقه آزاد اروند

منبع:ایرنا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: