کد خبر: ١٧٥٣٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/10/27-١٩:٠٩

به قلم وحید حاج سعیدی

 

آبادان خبر _ از وزیر محترم ارتباطات، اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل، تالیا و عزیزان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پنهان نیست از شما چه پنهان، حقیقت امر ما گوشی هوشمند نداریم که بلافاصله از اخبار مطلع شویم و موضع بگیریم، فلذا تازه جمعه متوجه شدیم که ایران یک کشتی کره جنوبی را به دلیل آلوده ساختن دریا توقیف کرده است!

والا این عزیزان شرقی وقتی ورزشگاه آزادی تشریف می آوردند، بهداشت و نظافت شان را به رخ جهانیان می کشند و بعد از تماشای بازی، پوست تخمه و پوست پرتقال شان را جمع  می کنند و با خودشان به بیرون ورزشگاه می برند. بعد هم صدا و سیما تا یک ماه فیلم آشغال جمع کردن و فرهنگ بالای آنها را وسط پیشانی ما می کوبد! حالا کشتی به اون عظمت با یک دو جین کارگر و خدمه و ملاح و ناخدا، یک مخزن واسه مبالش تعبیه نکردن و هر جا میرن گلاب به روتون، دریا رو به نجاست می کشن! 

بله چی شده؟! نجاستی نبوده؟! آلودگی شیمیایی بوده؟ هنوز بدتر ... باز اون کوفتی لااقل جذب طبیعت میشه، ولی مواد شیمیایی رو مگه میشه به این راحتی تمیز کرد! در جریان هستید که در ماده دو كنوانسيون مارپول 1973، آلودگي اينگونه تعريف شده: هر ماده اي كه به دريا وارد شود و خطراتي براي سلامت انسان داشته باشد و به منابع زنده و حيات دريائي صدمه بزند و مانعي براي استفاده مشروع از درياها ايجاد كند، باعث آلودگي مي گردد. تعريفي كه به وسيله سازمان همكاري و اقتصادي توسعه ( OECD) در سال 1974 ارائه شد گامي فراتر نهاد و انرژي را نيز عامل آلودگي دريايي معرفي نمود. 

علی ای حال با عنایت به اینکه کره ای ها آدم های زبان نفهمی نیستند و تا بگی گ طرف رفته گوانجو و برگشته امیدواریم متوجه اصل داستان شده باشند و انشالله نیازی به نصب تابلوی « لعنت بر پدر و مادر کسی که اینجا را آلوده کند» نباشد و با نصب همان تابلوی «رحمت بر پدر و مادر کسی که اینجا را آلوده نکند» کار پیش برود و مجبور نشویم برای حل مشکل روغن ریزی و آلوده سازی محیط زیست، سایر کشتی ها کره ای را هم روی چال ببریم!

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: