کد خبر: ١٧٥٢٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/10/26-٢١:٢٨

طبق مصوبه کمیسیون تلفیق قرار است سهام عدالت جدید اختصاص داده شود، اما سهامداران که درخواست فروش سهامشان را ثبت کرده‌اند می‌گویند که اول به وعده‌های قبلی خود عمل کنید بعد به افراد جدید سهام عدالت بدهید.

 

به گزارش آبادان خبر، کمیسیون تلفیق مجلس با ثبت‌نام هفت میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت در کل کشور موافقت کرده است. ۴۹ میلیون نفر سهام عدالت دارند و حدود ۳۵ میلیون نفر از جمعیت کشور فاقد این سهام هستند.

این طرح جزو الزمات بودجه سال آینده است. بنابراین احتمالا طی ماه‌های باقی مانده از سال جاری اقدامی صورت نگیرد. اما پرداخت سهام عدالت به هفت میلیون نفر جدید هم مشروط به این است که نمایندگان مجلس این مصوبه را در مجلس تصویب کنند.

اما این هفت میلیون نفر شامل چه کسانی است؟ در خصوص مشمولان جدید سهام عدالت عضو کمیسیون اقتصادی گفت: که اکثر مشمولان جدید، از اعضای تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، ایثارگران با شرایط معیشتی دشوار و دهک‌های پایین جامعه هستند.

برخی از متقاضیان دریافت سهام عدالت به دنبال ثبت‌نام هستند، اما از آنجایی که این طرح هنوز در صحن تصویب نشده روش نام‌نویسی و اختصاص سهام مشخص نیست.

همچنین در طرح‌های یک سال اخیر شناسایی مشمولان از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده و ثبت‌نامی از سوی متقاضیان طرح‌های حمایتی صورت نگرفته است. به نظر می‌رسد برای سهام عدالت نیز دولت مراحل شناسایی را انجام دهد.

اگرچه این طرح هنوز تصویب نشده، اما مردم می‌خواهند بدانند که برای ثبت‌نام سهام عدالت چه زمانی باید اقدام کنند و چه مراحلی را طی کنند.

متقاضیان سهام عدالت چه کنند؟
«چرا هنوز مشخص نشده که افرادی که سهام عدالت ندارند در حال حاضر چکار کنند یا به کجا مراجعه کنند؟»

«کسایی که از ثبت نام سهام عدالت جا ماندن کی میتونن ثبت نام کنن»

«اینجوری که خود دولت میخاد شناسایی کنه که خیلیا جا می مونن چون هستن درگوشه وکنار که از چشم مسولین پنهان موندن، باید اجازه بدن جامونده ها خودشون ثبت نام کنن وشرایط زندگیشون واموالشونو بگن.»

«کی باید ثبت نام کنند اونایی که سهام عدالت ندارند»

«یکبار تصویب شده، چندسال دیگه باید بگذره تا ثبت نام صورت بگیرد؟»

اول پول سهام عدالت را حساب کنید
سهام عدالت این ۴۹ میلیون نفر ۹ ماه است که آزاد شده اما هنوز به نتیجه نرسیده و شاکیان بسیاری دارد. سهامداران امید داشتند بتوانند بخشی از سهامشان را نقد کنند اما این هدف محقق نشده است.

حالا که موضوع ثبت‌نام جدید سهام عدالت مطرح شده سهامداران قبلی می‌گویند که اول پول سهام کسانی که درخواست فروش داشته‌اند را پرداخت کنید.

«پول سهام عدالت ما رو که چندماهه گذاشتیم واسه فروش نمیدن آنوقت دارن سهام عدالت به مردم میدن جالبه»

«حالا ما فروختیم چند ماهه خبری نیست کاغذ بی ارزش به چه درد مردم میخوره راست میگه کی داده کی گرفته»

«برو از آنهایی که سهام عدالت دارند سوال کن ببین چقدر گیرانشان میاد چندرغاز»

«چند ماه گذشته و پول قبلی سهام عدالت را به حساب ما نریختید. بعد قراره یه سری جدید را ثبت نام کنید؟»

منبع:تجارت نیوز

 

واریز دومین مرحله یارانه معشتی کرونا

به گزارش آبادان خبر، از چهار مرحله واریز یارانه معیشتی کرونا، مرحله اول آن در روز ۲۸ آذر واریز شد و سه نوبت دیگر باید در ماه‌های دی، بهمن و اسفند واریز شود.

تنها چهار روز تا پایان دی ماه باقیمانده اما هنوز یارانه کرونای این ماه واریز نشده است. به همین دلیل به نظر می‌رسد که یارانه کرونای دی ماه تا میانه هفته آینده واریز شود.

حدود ۹ میلیون نفر از اعضای کمیته امداد و بهزیستی مبلغ ۱۲۰ هزار تومان و ۲۵ میلیون نفر دیگر مبلغ ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

اولین نوبت یارانه کرونا در حالی در آذرماه واریز شد که افراد بسیاری از لیست واریز جا ماندند و مشمول این یارانه نشدند. آنگونه که دولت اعلام کرده قرار بود این یارانه به افرادی تعلق بگیرد که وام مرحله دوم کرونا را دریافت کرده‌اند، حقوق ثابت و بیمه ندارند.

اما بعد از واریز این یارانه، بسیاری از افرادی که شرایط بالا را داشتند اعلام کردند هیچ واریزی نداشته‌اند. در مقابل برخی از افراد حقوق‌بگیر و یا بازنشستگان مشمول این یارانه شده‌اند.

این مساله سبب شد که دولت به خطای شناسایی خود اعتراف کند و لیست یارانه‌بگیران را تکمیل کند و یارانه ۱۰۰ هزار تومانی را برای افراد جدید وازیز کند.

حال باید دید آیا واریز دومین مرحله از یارانه ۱۰۰ هزار تومانی، باز هم با اعتراض مردم مواجه می‌شود یا اینکه دولت لیست خود را تکمیل و تصحیح کرده است. اگرچه به نظر می‌رسد که این ماه هم یارانه ۱۰۰ هزار تومانی شامل افرادی شود که آذرماه هم یارانه گرفتند و معترضان همچنان بدون نصیب بمانند. به عبارتی از شواهد امر پیداست که لیست واریزی‌ها تغییری نکرده است.

به خصوص که چندی پیش هم سخنگوی دولت در جواب اعتراض مردم گفت: خیلی‌ها شاید خود را مستحق دریافت این یارانه بدانند که استحقاق آن را ندارند

منبع:تجارت نیوز

 

ارزش سهام عدالت افت کرد

به گزارش آبادان خبر، برگه‌های ۵۰۰ هزار تومانی سهام عدالت که تا ۲۰ میلیون تومان هم ارزش داشتند اکنون به ۱۰٫۳ میلیون تومان رسیده‌اند.

۳۰ درصد سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی در حالی که تا شش میلیون تومان هم ارزش پیدا کرده بود اکنون تنها سه میلیون تومان ارزش دارد. از سوی دیگر با توجه به وضعیت بازار سهام، امکان فروش آن نیز مثل گذشته نیست و تقریبا غیرممکن شده است.

۶۰ درصد قابل فروش این سهام نیز به شش میلیون تومان رسیده است.

در برگه‌های سهام عدالت یک میلیون تومانی نیز ارزش آن به ۲۰ میلیون تومان رسیده که ۳۰ درصد قابل فروش آن معادل شش میلیون و ۶۰ درصد قابل فروش آن معادل ۱۲ میلیون تومان ارزش دارد.

این کاهش ارزش سهام عدالت همزمان با بیان گلایه‌ها و انتقادات صاحبان آن شده است. مخاطبان تجارت‌نیوز در اخبار مختلف با درج بیان نظرات خود به نوعی انتقادات خود را بیان کرده‌اند.

منبع:تجارت نیوز

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان نیوز،آبادان خبر
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: