کد خبر: ١٦٩١٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/09/11-٢٢:٤٤

ستاد مدیریت بحران آبادان در آماده باش کامل هستند.

 

به گزارش آبادان خبر، رئیس ستاد بحران شهرستان آبادان با اشاره به بارندگی اخیر و آبگرفتگی معابر این شهرستان گفت: با توجه به اینکه در جغرافیای شهرستان آبادان و شهر‌های تابعه در روز‌های اخیر بیش از ١٦٠ میلیمتر بارش را شاهد بودیم، با اقدامات پیشگیرانه اجازه ندادیم لااقل آب وارد منازل مردم شود بطوریکه وضعیت ما نسبت به شهر‌های دیگر استان که درگیر بارش در این سطح بوده اند بسیار بهتر بوده است.
سید زین العابدین موسوی افزود: با این حال از وضعیت دفع آب‌های سطحی آبادان راضی نیستم و باید هرچه سریعتر نسبت به ترمیم حداکثری نقاط آسیب پذیر اقدامات لازم انجام شود تا هنگام بارندگی در معابری، چون ذوالفقاری، ولیعصر، فیه و امیر بگیر شاهد تراکم آب در خیابان‌ها نباشیم.
وی ادامه داد: توقع داشته باشیم پس از بارندگی‌های پر حجم در برخی از مناطق آبادان نظیر سی متری و چهل متری ذوالفقاری، کوی ولیعصر، هزاری‌ها و دویستیها، مرکز شهر و مناطق دیگر آبگرفتگی نداشته باشیم، اما با توجه به میراث بجا مانده از دهه‌های قبل از نظر ارتفاع خیابان‌ها و کانال‌های سطحی باعث آبگرفتگی در این مناطق شد که با لایروبی مستمر و بهتر و ترمیم نقاط آسیب پذیر می‌توانیم نتایج بهتری در بارندگی‌های آینده داشته باشیم.
فرماندار ویژه آبادان گفت: شبکه فاضلاب آبادان صرفا ظرفیت دفع فاضلاب‌های مسکونی و تجاری واداری را دارد به همین دلیل نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم شبکه فاضلاب بارندگی‌ها و آبگرفتگی‌ها را دفع کند.
وی با غیر اصولی دانستن برداشتن درب منهول‌های فاضلاب گفت: وقتی دفع بارندگی را از شبکه فاضلاب انتظار داشته باشیم آنگاه باید شاهد پس زدن فاضلاب در خانه‌های مردم باشیم لذا بگذارید فاضلاب کار عادی خودش را انجام دهد، چون ظرفیتش در همین حد است.
موسوی افزود: شهرداری وظیفه دارد آب‌های سطحی را از طریق کانال‌های سطحی دفع کند نه از طریق فاضلاب.
وی یادآور شد:در روز‌های گذشته هر جا آبگرفتگی وجود داشت، ستاد بحران و دستگا‌های خدمات رسان با تمام تلاش با استقرار پمپ‌های مکنده نسبت به دفع آب‌های سطحی اقدام کردند.
فرماندار ویژه آبادان در خصوص برخی ناهماهنگی‌ها بین ادارات در خصوص حفاری‌های ترمیمی تاکید کرد:حتی یک حفاری فعلا نباید انجام شود مگر در مواردی که به وضعیت کمک بیشتری کند در این صورت هماهنگی بین ادارات و دستگاه‌هایی که در زیرِ زمین تاسیسات زیربنایی و عمرانی دارند صورت بگیرد.
او تاکید کرد: تمام دستگاه‌های خدمات رسان مثل آبفا، شهرداری، مخابرات، اداره گاز و اداره برق باید در این خصوص هماهنگ باشند و نباید با سهل انگاری و حفاری‌های غیر کارشناسی، به تاسیسات بین المال آسیب بزنند.
موسوی گفت: تمام اعصای ستاد مدیریت بحران شهرستان آبادان در این روز‌ها در آماده باش کامل و آماده خدمت به شهروندان عزیز هستند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

 

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: