کد خبر: ١٦٨٣٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/09/05-١٩:٥٦

نحوه دریافت سود سهام عدالت برای آن دسته از مشمولانی که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند مشخص شد.

 

به گزارش آبادان نیوز، افرادی که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده بودند سهامدار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی محسوب می‌شوند که زمان ثبت نام سهام عدالت آن جا ساکن بوده‌اند. در نتیجه شرکت‌های همان استان مدیریت سهامشان را برعهده دارد.

درماه‌های گذشته این شرکت‌ها در بورس پذیرفته شده و سهامشان قابل معامله است. براین اساس افراد مذکور لازم است هر چه سریعتر در سامانه سجام به نشانی sajam. Ir ثبت نام کرده و کد بورسی خود را دریافت کند.

در این شرایط این افراد از منافع آزادسازی سهام عدالت برخودار می شوند و دراین شرایط می‌تواند سود سالانه خود را دریافت کند. درواقع سود سالانه سهام عدالت به این افراد تعلق می گیرد اما فقط زمانی می توانند سود خود را دریافت کنند که سجامی شده باشند.
منبع:ایسنا

 

زمان واریز بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی مشخص شد
به گزارش آبادان خبر، حامد شمس، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزئیات تسهیلات کرونایی از واریز بسته معیشتی ۱۰۰ هزارتومانی از نیمه دوم آذر خبر داد.

شمس افزود: به منظور حمایت معیشتی از اقشار ضعیف جامعه، مبلغ ۱۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض برای ۴ ماه، آذر تا اسفند ماه در نظر گرفته شده است و این کمک هزینه بلاعوض از نیمه دوم آذر ماه پرداخت می‌شود.

وی گفت: همچنین برای افرادی که شغل و درآمد ثابت ندارند وام یک میلیون تومانی درنظر گرفته شده است و متقاضیان باید کد ملی سرپرست خانوار را با سیم کارتی که به نام سرپرست خانوار است، به ۶۳۶۹ ارسال کنند و کلمه اضافی لازم نیست همراه با کد ملی ارسال شود.

شمس گفت: به مدت یک هفته ما پیامک‌های ارسال شده را پالایش و برای سازمان برنامه بودجه ارسال می‌کنیم و بعد از آن برای واریز وارد سیستم بانکی می‌شود و این بار برخلاف مرحله اول که اقساط از یارانه کسر می‌شد، از بسته حمایت معیشتی دولت اقساط این وام کسر می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: مشمولان وام یک میلیون تومانی، ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از افراد کمتر برخوردارند، افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهاد‌ها عمومی غیر دولتی، بازنشستگان، بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی مشمول این طرح نمی‌شوند و در کل به دهک‌های پایین که شغل و درآمد ثابت ندارند این وام داده می‌شود.
منبع:تجارت نیوز

 

شاخص بورس در مسیر صعودی

به گزارش آبادان نیوز، براساس معاملات امروز بیش از ۱۵ میلیارد و ۴۰۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۵۶ هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با چهار هزار و ۵۵۱ واحد افزایش به ۳۹۵ هزار و ۱۲۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۹۸۰ واحد رشد به ۲۵۸ هزار و ۷۳۷ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۱۱ هزار و ۴۰۹ واحد و شاخص بازار دوم پنج هزار و ۶۰۲ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۵۸۹ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۵۶۲ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۹۷۰ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۸۲۳ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۸۰۰ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۷۳۴ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۶۳۸ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۶۲۷ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۶۲۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با دو هزار و ۶۱۵ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۵۴۲ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۴۶۷ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۴۵۵ واحد، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) با ۴۲۰ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۳۷۴ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۳۶۶ واحد و توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۳۲۲ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش امروز نماد سرمایه گذاری تامین اجتماعی، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت، سایپا، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت عباس درگروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۹۵۳ هزار برگه سهم به ارزش ۲۴ هزار و ۸۸۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۵۲ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۹۵۱ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۷۶۴ هزار برگه سهم به ارزش ۱۲۴ هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد (بپاس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، صنعتی مینو (غصینو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، بیمه تجارت نو (بنو) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای بانک دی (دی)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، فرابورس ایران (فرابورس)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، ویتانا (غویتا)، پتروشیمی مارون (مارون)، مجتمع صنایع لاستیک یزد (پیزد)، سیمان لار سبزوار (سبزوا)، برق ماهتاب کهنوج (بکهنوج) و توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

منبع:ایرنا

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: