کد خبر: ١٦٣٢١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/08/05-١١:٠٠

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کاهش مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ گفت: ۸۵درصد ظرفیت بیمارستان‌های کرونایی جنوب غرب خوزستان تکمیل است.

 

به گزارش آبادان خبر، هوشان شریعتی دوشنبه اظهار داشت: هم اکنون ظرفیت ۳۲ تخت بخش آی‌سی‌یو بیمارستان طالقانی آبادان تکمیل شده و برای بستری بیماران بدحال در این بخش از ظرفیت بیمارستان امام خمینی(ره) کمک گرفته شده است.

وی افزود:اگر رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی به همین روند ادامه یابد  نباید انتظار داشته باشیم زنجیره انتقال کرونا قطع شود.
شریعتی تاکید کرد مردم به فکر باشند چرا که بیمارستان‌ها بیش از این ظرفیت بستری و نگهداری از بیماران کرونایی را ندارد.
وی استفاده از ماسک و رعایت دیگر نکات بهداشتی را همچنان موثرترین راه کاهش مرگ و شکست ویروس کرونا دانست و گفت: از مردم می خواهیم در این زمینه با مجموعه درمان همکاری کنند تا آمار مبتلایان کاهش یابد.

به گفته نجمه آقامیری رئیس مرکز بهداشت آبادان درحال حاضر شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جنوب غرب خوستان رعایت نمی‌شود و مراسم‌ عزاداری و حضور بی رویه افراد در آرامستان‌ها و پخش خیرات از جمله مواردی است که باعث شیوع ویروس کرونا در منطقه شده است.

به گفته سیدمحمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان، میزان استفاده از ماسک در خوزستان به طور متوسط به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است و اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد و تمام بیمارستان‌های خوزستان نیز بسیج شوند تاب آوری پذیرش این حجم از بیمار را ندارند.

بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی طالقانی آبادان به خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان تبدیل شده است.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

منبع:ایرنا

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  خبر،آبادان  نیوز،منطقه آزاد اروند

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: