کد خبر: ١٦٢٥٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/08/01-١٠:٠١

مهرانفر گفت: ۸۵ درصد آب شهرستان آبادان از طریق آبرسانی غدیر و ۱۵ درصد نیز از رودخانه بهمنشیر تامین می‌شود.

 

به گزارش آبادان خبر، مهرانفر مدیر شبکه آبفا آبادان با اشاره به اختصاص روزانه ۱۴۵ هزار مترمکعب آب آشامیدنی از طریق طرح آبرسانی غدیر به شهرستان آبادان گفت: ۸۵ درصد آب شهرستان آبادان از طریق آبرسانی غدیر و ۱۵ درصد نیز از رودخانه بهمنشیر تامین می‌شود.

او با اشاره به رشد ۲۰ درصدی آب در زمان آغاز اپیدمی کرونا اظهار کرد: پیش از این روزانه ۷۵ هزار مترمکعب آب مورد نیاز شهرستان از طریق طرح آبرسانی غدیر تامین می‌شد و اکنون این میزان ۲ برابر شده است.

مدیر شبکه آبفا آبادان اظهار داشت: مخزن جدید تصفیه خانه شهر چوئبده با ظرفیت روازنه هفت هزار متر مکعب آبرسانی تا یک ماه آینده وارد مدار خواهد شد ضمن اینکه پروژه آب شیرین کن اروندکنار به ۷۵ درصد رشد فیزیکی رسیده که فاز نخست آن با ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ مترمکعب در روزهای آینده وارد مدار خواهد شد.

مهرانفر گفت: از ۶ ماه آینده آب مورد نیاز شهرستان آبادان از سد دز تامین خواهد شد که با اجرایی شدن آن به لحاظ کیفی بسیار مطلوب‌تر خواهد شد و دیگر نیازی به تصفیه ندارد.

مدیر شبکه آب آبادان افزود: ۵۶ درصد از شبکه آب آبادان فرسوده است که از سال ۹۶ تا پایان تیرماه امسال بیش از 1700 کیلومتر شبکه توزیع جدید در شهرستان اجرایی شده است.

مهرانفر اظهار داشت: برای احداث ۲۷۰ کیلومتر شبکه جدید و خط در شهرستان آبادان نیاز به 3500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز،خبرآبادن،اخبارآبادان،آبادان  خبر،آبادان  نیوز،منطقه آزاد اروند  

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: