کد خبر: ١٦٢٤٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/30-١١:٠٠

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: نمی‌شود به تعداد مغازه‌ها، در مراکز بهداشت نیروی انسانی داشته باشیم تا بر میزان رعایت دستورالعمل‌ها نظارت کنند اما اگر مردم این کار را انجام دهند، می‌توانند حتی بر دورافتاده‌ترین نقاط نظارت کنند.

 

به گزارش آبادان خبر، دکتر سیدمحمد علوی با اشاره به تاثیرگذاری نقش مردم در نظارت بر عملکرد اصناف و ادارت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: برای ارائه گزارش چگونگی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط اصناف و ادارات، مردم هم باید نظارت داشته باشند اما بسیاری از مردم به این موضوع توجه نمی کنند.

وی با اشاره به ادامه بازدیدهای اکیپ‌های بهداشت از ادارات و اصناف، افزود: در صورتی که مردم به اداره یا فروشگاهی بروند و مشاهده کنند که دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشده است اما نمی‌خواهند درگیری نیز ایجاد شود، می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار بارکدخوان تلفن همراه، کد رهگیری (QR) صنف یا اداره را با موبایل خود اسکن کنند. با اسکن این کد، همه مشخصات آن محل به دست می‌آید و می‌توانند مشاهدات را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند. برخی واحدهای صنفی نیز کد رهگیری دریافت نکرده‌اند اما هر اداره یا صنفی که کد رهگیری دریافت نکرده است، حق فعالیت ندارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: متاسفانه مردم از این ظرفیت نظارت خود استفاده نکرده‌اند؛ مرتبا انتقاد می‌شود اما از ظرفیت‌های موجود نیز برای رسیدگی به تخلفات استفاده نمی‌شود.

علوی افزود: نمی‌شود به تعداد مغازه‌ها، در مراکز بهداشت نیروی انسانی داشته باشیم تا بر میزان رعایت دستورالعمل‌ها نظارت کنند اما اگر مردم این کار را انجام دهند، می‌توانند حتی بر دورافتاده‌ترین نقاط نظارت کنند.

وی بیان کرد: حتی در اتاق من به عنوان رئیس مرکز بهداشت خوزستان کد QR نصب شده است تا اگر فردی مشاهده کرد ما دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌ایم، موضوع را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهد. با گزارش کردن مردم، بلافاصله اخطاریه‌ای برای ما صادر می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه همه مردم باید ناظر باشند و برای بهداشت تلاش کنند، تصریح کرد: متاسفانه این ظرفیت‌های خوب برای مردم شناخته نشده است، یا باور نمی‌کنند یا از این ظرفیت استفاده نمی‌کنند.

وی گفت: قبل از انقلاب فساد بسیار بود اما در آن زمان، وسایل ارتباطات جمعی نبود اما اکنون دنیا، دنیای اطلاعات است و باید از این وسایل ارتباط جمعی که وسیله خودنظارتی جامعه هستند، به درستی استفاده شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: برخی از مردم به خوبی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و ماه‌ها است که از منزل خارج نشده‌اند و حتی در این زمینه وسواس پیدا کرده‌اند. کسانی که رعایت می‌کنند نمود زیادی ندارند اما آن‌هایی که دستورالعمل‌ها را رعایت نمی کنند می‌توانند مانند بمب، جامعه را منفجر کنند.

منبع:ایسنا

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان  نیوز،آبادان  خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،مطقه آزاد اروند،خبرخوزستان،اخبارخوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: