کد خبر: ١٦٢٤٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/30-١٠:٠٣

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا بندر خرمشهر به صورت شبانه روزی در حال فعالیت است.

 

به گزارش آبادان خبر، نورالله اسعدی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: یکی از موضوعات مهم در صادرات و واردات الزام به انجام ثبت سفارش کالا در منطقه آزاد اروند است که معضل بزرگی هم برای صادر کننده و وارد کننده است و چون در سطح کلان اعمال شده است باید تلاش کنیم مزایا به مناطق آزاد برگردد که در نهایت ما شاهد بازگشت روز افزون رونق و صادر کنندگان باشیم.

او افزود: در حوزه مناطق آزاد تسهیلاتی که به صادرکننده یا وارد کننده تعلق می‌گیرد باید در راستای مقررات انجام شود و منطقه آزاد باید مزایایی نسبت به سرزمین اصلی داشته باشد که باعث جذب صاحبان کالا و صادر کنندگان شود.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا بندر خرمشهر به صورت شبانه روزی در حال فعالیت است و با وجود زیر ساخت‌های مناسب این بندر توانست تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کند.

اسعدی ادامه داد: طی شش ماهه نخست امسال که مرز‌های زمینی برای صادرات کالا‌ بسته شده بود در بندر خرمشهر فعالیت همزمان ۳۳ فروند شناور برای عملیات‌های تخلیه و بارگیری انجام شد که یکی از اتفاقات نادر در تاریخ عملیات بندری است.

او گفت: طول اسکله‌های بندر خرمشهر ۳۲۵۰ متر است که ظرفیت قابل توجهی است که در این مدت به صادرات اختصاص داده شده بود.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص لایروبی اروند اظهار کرد: بندر خرمشهر از طریق وزارت امور خارجه و سازمان بنادر پیگیر موضوع لایروبی اروند است و این بندر برای تردد شناور‌های با آبخور ۵ متر مشکلی ندارد

او افزود: مشکل اصلی تجار و بازرگانان در بندر خرمشهر مربوط به الزامی کردن ثبت و سفارش کالا در منطقه آزاد و محدودیت‌های پولی و بانکی و تعیین منشا ارز است که باید با تلاش‌های همه جانبه مرتفع شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

خبر خرمشهر،اخبار خرمشهر،خبر آبادان،آبادان خبر،اخبار آبادان،آبادان نیوز،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: