کد خبر: ١٦٢٤١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/30-٠٩:٤٧

اما واقعا چرا انقدر با خورشت کرفس ناسازگاریم؟ خورشت کرفس خوب و لذیذ نخورده‌ایم یا فوت و فن درست کردنش را بلد نیستیم؟

 

آبادان خبر _ خورشت کرفس همیشه از آن غذاهایی بوده که به آن بی‌مهری شده است؛ این موج هم از توییتر فارسی شروع شد که اکثر کاربرها این خورشت را بدترین غذا می‌دانستند؛ تا جایی که یک کاربر در توضیح طرز تهیه خورشت کرفس نوشته بود: «کرفس‌ها رو خرد کرده و تفت می‌دیم. پیازها رو تفت می‌دیم و سپس کرفس و سبزی خورش کرفس را به آن اضافه می‌کنیم. گوشت را خرد کرده و با سیر و فلفل و روغن زیتون مزه‌دار می‌کنیم و سپس به سیخ می‌کشیم. سیخ‌ها رو می‌گذاریم روی ذغال. موادی که اول درست کردیم رو می‌ریزیم دور.»اما واقعا چرا انقدر با خورشت کرفس ناسازگاریم؟ خورشت کرفس خوب و لذیذ نخورده‌ایم یا فوت و فن درست کردنش را بلد نیستیم؟

انتخاب کرفس و نعنا

در مرحله اول باید دقت کنیم کرفسی که انتخاب می‌کنیم چه سایزی دارد. از انتخاب کرفس‌های بسیار بلند و کلفت دوری کنید و کرفس‌های نازک و ترد را انتخاب کنید. سپس بعد از شست‌وشو آن را در اندازه‌های یکسان برش دهید. سپس نعنا و جعفری و برگ کرفس را خرد کنید و با مقداری روغن همراه با ساقه‌ها تفت دهید.

نکته مهم: توجه داشته باشید که سبزی های این خورش باید بعد از شستن به طور کامل خشک شوند و بعد آن ها را خرد کنید در غیر این صورت سبزی ها در هنگام طبخ له می شوند.

چه گوشتی انتخاب کنیم؟

ترجیحا از گوشت تکه‌ای و استخوان‌دار استفاده کنید. هرچه گوشت تازه‌تر باشد، خورشت لذیذتر خواهد بود. گوشت را هم با پیاز فراوان تفت دهید تا سفیدرنگ شود و تا مرحله آخر پخت به گوشت نمک نزنید؛ زیرا در این حالت گوشت پخته نمی‌شود.

در ریختن آب صرفه‌جویی کنید!

از آنجایی که کرفس آب‌دار است و در مرحله پخت آب پس می‌دهد، آب زیاد داخل قابلمه نریزید. هرچقد خورشت کرفس، کم‌آب‌تر باشد طعم و مزه بهتری خواهد داشت.

نکته مهم: چاشنی خورش کرفس معمولا آبلیمو است اما از آبغوره نیز استفاده میشود. همچنین برخی از لیمو عمانی در خورشت کرفس استفاده می‌کنند.

نکته مهم: اگر از زودپز استفاده کنید قطعا خورشت جا افتاده‌تری خواهید داشت.

نکته مهم: برای جا افتادن و خوشمزه تر شدن خورشت باید حرارت را کم کنید تا خورشت به آرامی بپزد.

منبع:ایرنا

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  خبر،آبادان  نیوز،آموزش آشپزی

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: