کد خبر: ٢٨٦٤٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/11/17-١٨:٣٥

سرپرست دفتر مقابله با آلودگی دریایی سازمان محیط زیست تاکید کرد؛

صدیقی: لزوم تکمیل شبکه تصفیه فاضلاب در پالایشگاه آبادان

سرپرست دفتر مقابله با آلودگی دریایی سازمان محیط زیست کشور: شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب آبادان پس از گذشت سال‌ها هنوز راه‌اندازی نشده اند.

 

آبادان نیوزبهره برداری از تصفیه‌خانه‌های شهری آبادان و خرمشهر برای جلوگیری از سرازیر شدن آلودگی ها به رودخانه ضروری است.

امید صدیقی سوادکوهی، سرپرست دفتر بررسی و مقابله با آلودگی دریایی سازمان محیط زیست کشور نیز در بازدید از بندر آبادان و اروندرود گفت: متاسفانه به صورت عادی آلودگی زیادی در سطح آب در حال تخلیه است به طوری که آلودگی قابل مشاهده و شرایط نامطلوب است.

او خاطر نشان کرد: پالایشگاه باید سیستم تصفیه خود را اصلاح و کامل کند و تخلیه آلودگی را به زیر حد مجاز برساند. فاضلاب شهری یکی دیگر از منابع آلایندگی در این رودخانه است و متاسفانه در آبادان و خرمشهر بعد از سال‌ها هنوز تصفیه خانه‌ها و شبکه‌های جمع آوری فاضلاب راه اندازی نشده است.

صدیقی یادآور شد: بیش از ۲۷ نقطه در خرمشهر و ۸ نقطه در آبادان پساب خود را به رودخانه سرازیر می‌کنند و این در حالی است که ساخت تصفیه خانه فاضلاب آبادان افزون بر ۹۰ درصد پیشرفت داشته است، اما پس از ۱۵ سال هنوز به بهره‌برداری نرسید. تصفیه‌خانه‌های شهری آبادان و خرمشهر و تصفیه خانه پالایشگاه آبادان باید تا چند ماه دیگر به بهره برداری برسند که اگر این امر محقق شود حجم زیادی از آلودگی مهار و از سرازیر شدن آن به رودخانه جلوگیری می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: اروندرود و ساحل آن محل گردشگری است و با هر واحد آلاینده که بیش از حد مجاز تخلیه کند طبق قانون برخورد خواهد شد.

کامبیز مالکی زاده، مدیر بنادر و دریانوردی آبادان خواستار توقف سرازیر شدن آلودگی نفتی پالایشگاه آبادان شد و گفت: با توجه به استمرار خروج این آلودگی اقدامی اساسی باید حاصل شود چرا که این آلودگی تمام ساحل را فرا گرفته و بدلیل آلوده شدن بدنه شناور‌های پهلو گرفته در بندر آبادان ترددشان در آب‌های کشور خلیج فارس با مشکل مواجه شده است.  

رییس بنادر و دریانوردی آبادان با بیان اینکه نیروی عملیات مقابله با آلودگی بنادر آبادان همیشه بصورت آماده باش و هنگام بروز آلودگی عملیات مهار و جلوگیری از گسترش آلودگی نفتی را انجام می‌دهند افزود: لازم و ضروری است سیستم تصفیه مناسبی در پالایشگاه نصب شود تا آلودگی را به صفر یا به حداقل برساند./ آبادان خبر

منبع: صداوسیما

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: