کد خبر: ١٩٢٢٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/01/19-٠٩:٢٥

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه تمام مراکز استان‌ها و بسیاری شهرستان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند، بهتر است یک تا دو هفته به جز مراکزی که نیاز‌های ضروری مردم را تامین می‌کنند و همچنین مراکز بهداشتی و درمانی، تعطیل شوند تا بتوان این بیماری را کنترل کرد و اگر چنین اقداماتی صورت نگیرد، آمار مرگ‌ومیر بسیار بالا می‌رود.

 

به گزارش آبادان خبر، حسینعلی شهریاری در خصوص وضعیت قرمز کرونا در کشور و خیز موج چهارم این بیماری گفت: تنها راه عبور از این موج رعایت جدی و دقیق پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم اعم از پرهیز از تردد‌های غیرضروری، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شست‌شوی مرتب دست‌ها و همچنین تعطیلی بسیاری از مراکز و اصناف که توسط وزارت بهداشت اعلام شده است و از جمله آن‌ها می‌توان به مراکز آموزشی، باشگاه‌های ورزشی، مغازه‌های غیر ضروری و.. اشاره کرد، است.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تمام مراکز استان‌ها و بسیاری شهرستان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند، بهتر است یک تا دو هفته به جز مراکزی که نیاز‌های ضروری مردم را تامین می‌کنند و همچنین مراکز بهداشتی و درمانی، تعطیل شوند تا بتوان این بیماری را کنترل کرد و اگر چنین اقداماتی صورت نگیرد، آمار مرگ‌ومیر بسیار بالا می‌رود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص دلیل اصلی ورود به پیک چهارم و مقصران این اتفاق اظهار کرد: دلیل اصلی خیز مجدد کرونا عدم توجه برخی مسئولین به توصیه‌های پزشکان و ارائه نظرات غیرکارشناسانه و غیر منطقی توسط آن‌ها است، که این اشخاص باید هم در پیشگاه خدا و هم در قبال مردم پاسخگو باشند چرا که مسئول این مرگ‌ومیرها این مسئولان هستند.

آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در کشور

وی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در کشور اظهار کرد: کل واکسن‌هایی که تا کنون وارد ایران شده است، یک میلیون و ۳۰۰ هزار دوز واکسن بوده که به وسیله آن‌ها حداکثر می‌توانیم حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر در دو نوبت واکسینه کنیم.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه در چنین شرایطی حتی اگر پول هم پرداخت کنیم به ما واکسن نمی‌دهند، افزود: از سهمی که قرار بود کووکس به ما بدهد و مقدار آن ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار بود، بعد از مدت‌ها حدود ۷۰۰ هزار دوز به تازگی به دست ما رسیده است که شامل واکسن آستروزنکا که در کره جنوبی تولید می‌شود، است.

وی با بیان اینکه مقداری هم واکسن چینی و اسپوتنیک وی روسی وارد کشور شده است، توضیح داد: امید ما به واکسن داخلی است و به امید خدا شاید بعد از نیمه دوم اردیبهشت تا اوایل خرداد تولید فاز سوم واکسن کرونای برکت آغاز شود و به تعداد قابل توجهی از افراد واکسن تزریق گردد.

آبادان خبر،آبادان نیوز،کرونا،واکسن
منبع:میزان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: