کد خبر: ٢٨٦١٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/11/14-١١:٤٠

یک منتقد ادبی: نوعی خودبازداری از نوشتن در نویسندگان و منتقدان به وجود آمده است.

 

آبادان نیوز _ احمد امیری، شاعر و منتقد ادبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در میان نویسندگان و منتقدان بزرگ امروزی نوعی خودبازداری از نوشتن به وجود آمده و این امر عجیب است چراکه بسیاری از نویسندگان یا دست‌کم رمان‌نویسان قرن گذشته غول بازدهی بوده‌اند.

او با بیان اینکه برداشت امروزی از شعر کمی به بیراهه رفته است، توضیح داد: به این دلیل که نمی‌توانیم هر نوشته‌ای و تمرین برای نوشتن را شعر بدانیم.

امیری با تاکید بر اینکه نویسندگی مسؤولیتی اجتماعی به دنبال می‌آورد و توقف نویسنده امری شخصی نیست خاطرنشان کرد: اگر نویسنده و شاعر صاحب سخن آثار جوانان نوقلم را مورد نقد قرار دهد نویسنده تازه‌کار می‌تواند به ضعف‌های کار خود پی ببرد و این باعث می‌شود که خود را بیابد و راه خود را تصحیح کند.

این منتقد ادبی تاکید کرد: برای اینکه به مفهوم واقعی شعر برسیم فقط باید افراد صاحب سخن و بزرگ این کشور به نوشتن و نقد آثار بپردازند.

امیری با اشاره به اینکه سطح مطالعه و شمارگان کتاب در جامعه پایین آمده است، گفت: حتی اگر به صفحات مجازی که صاحبانشان داستان می‌نویسند سر بزنید می‌بینید زیر داستان‌هایشان به‌به و چه‌چه کرده‌اند در صورتی که کار بسیار ضعیف است./ احمد‌امیری

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: