کد خبر: ٢٧٧٠٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/08/16-٢٣:٤٢

مصاحبه احمدامیری در 21 اردیبهشت 1398 با خبرگزاری ایسنا در خصوص انتشار سومین کتاب این نویسنده، چالش‌های ادبیات معاصر به دلیل فاصله گرفتن از ادبیات کلاسیک است.

 

آبادان نیوز:  کتاب «بررسی نشانه‌های تصویری فولکلور در شعر دهه چهل و پنجاه» نوشته احمد امیری چاپ و منتشر شد. 

این شاعر و منتقد ادبی در گفت‌وگو با ایسنا ـ منطقه خوزستان از چاپ سومین کتابش در حوزه ادبیات فولکلور خبر داد و گفت: کتاب «بررسی نشانه‌های تصویری فولکلور در شعر دهه چهل و پنجاه  ایران» سومین کتابی است که در حوزه ادبیات تالیف کرده‌ام. 

امیری با اشاره به چالش‌هایی که در ادبیات امروزی رخ داده و ریشه آن‌ها را در ادبیات کلاسیک می‌داند بیان کرد: تمام چالش‌هایی که در ادبیات معاصر با آن مواجه می‌شویم به دلیل فاصله گرفتن از ادبیات کلاسیک ایران است.

وی افزود: ادبیات فولکلور که در شعر شاعران دهه چهل و پنجاه بسیار است و آن را در نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای به وضوح می‌بینیم باید ادامه یابد و شاعران معاصر به ارتباطی که بین مردم عام با این اشعار برقرار است توجه داشته باشند. 

شاعر مجموعه شعر «سکوت» در مورد محتوی سومین کتابش اظهار کرد: کتاب اول شامل اولین تجربه‌های شعری من است و کتاب دوم که یک کتاب شیوه نقد و در هنر و ادبیات است می‌تواند چراغ راهی برای علاقه‌مندان و پژوهشگران این رشته باشد اما کتاب سومم حاصل مطالعه، بررسی و پژوهش چند ساله من در حوزه ادبیات فولکلور است. 

امیری با تاکید بر اهمیت مطالعه در این زمینه خاطرنشان کرد: مردم آبادان دارای قشر فرهیخته ادبی و هنری بسیاری است که در مورد ادبیات فولکلور مطالب بسیاری دارند و در نمایشنامه‌ها و گالری‌های نقاشی‌شان به آن اشاره داشته‌اند و می‌توانند در این زمینه کتاب و مقالات بسیاری بنگارند. 

مؤلف کتاب «نقد نامه هنر و ادبیات» در کنار باور به نیاز به ساماندهی و حمایت از نویسندگان بومی منطقه آزاد اروند اعتقاد دارد: یک نویسنده سرمایه‌اش همان مطالعه مطالبی است که می‌نگارد اما حمایت از نویسندگان باید از طریق مسؤولان صورت بگیرد تا سرمایه‌های علمی شهر روزبه‌روز افزایش یابند و دلگرمی باشد برای فرهیختگان و دیگر شاهد مهاجرت این قشر را به شهرهای دیگر نداشته باشیم. 

امیری همچنین درمورد چشم‌انداز ادبی منطقه آزاد اروند ابراز امیدواری کرد: روزی کتابخانه‌های آبادان از کتاب‌های نویسندگان بومی، استانی، ملی و بین‌المللی مملو باشد و دانشجویان و پژوهشگران برای تحقیق و پژوهش به کتابخانه‌های منطقه آزاد اروند به عنوان قطب کتابخانه ادبیات و هنر مراجعه کنند.

به گزارش ایسنای خوزستان کتاب «بررسی نشانه‌های تصویری فولکلور در شعر دهه چهل و پنجاه» نوشته احمد امیری را انتشارات اندیشه کامیاب در یک هزار نسخه و با قیمت بیست و پنج هزار تومان روانه کتابفروشی‌ها کرده است.

 

در ادامه بیشتر بخوانید

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: