کد خبر: ١٥١٧٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/06/08-٢٣:١٥

معاون سرمایه گذاری و کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: فعالیت اقتصادی و صادرات کالا در مرز بین المللی شلمچه در تاریخ های هشتم و نهم شهریورماه مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل است.

 

به گزارش آبادان خبر ، شنبه شب اظهار داشت: با توجه به عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا با رایزنی و پیگیری و هماهنگی به عمل آمده با مقام‌های کشور عراق مرز شلمچه در این ۲ روز بسته و از روز دوشنبه دوباره بازگشایی خواهد شد.

صادرات کالای غیرنفتی از مرز بین‌المللی شلمچه بر اساس توافق صورت گرفته با طرف عراقی به صورت رسمی از چهارشنبه ۱۸ تیرماه پس از چهار ماه تعطیلی به دلیل فراگیری ویروس کرونا از سرگرفته شد و در این مدت ۲۱ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۹۵ میلیون دلار به عراق صادر شد.

صادرات غیرنفتی منطقه آزاد اروند در سال جاری براساس پیش نیاز کشورهای حوزه خلیج فارس یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده که شامل تولیدات کالا در منطقه آزاد اروند و کالاهای سایر استان‌های کشور است.

مرز شلمچه در فاصله ۱۵ کیلومتری خرمشهر و ۲۵ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

پیش از بسته شدن مرز شلمچه توسط عراق روزانه بیش از ۲۰۰ دستگاه کامیون حامل انواع کالای صادراتی تولید داخل و ۱۵۰ کامیون عراقی در بارانداز مرزی شلمچه برای تخلیه و بارگیری کالا تردد می‌کردند.

منبع:ایرنا 

مناطق آزاد،خبر مناطق آزاد،اخبار مناطق آزاد،آبادان نیوز،آبادان خبر،منطقه آزاد اروند،خبرمناطق آزاد،اخبارمناطق آزاد،آبادان نیوز،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: