کد خبر: ١٨٢٣٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/12/04-٢١:٢١

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: در راستای اجرای سیاست های دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و با هدف توسعه، تقویت فرهنگ و آموزش و به منظور بهره گیری بیشتر از امکانات و ظرفیت های اشخاص حقیقی و حقوقی، تفاهم نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد اروند و دانشگاه فرهنگیان، منعقد شد.

 

به گزارش آبادان خبر، روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، قدرت اله طمیمیان ضمن اعلام این خبر در خصوص موضوع این تفاهم نامه اظهار داشت: موضوع تفاهم نامه، مشارکت در راه اندازی و تکمیل زیر ساخت های مورد نیاز پردیس، مراکز آموزشی و خوابگاهی دخترانه و پسرانه دانشگاه فرهنگیان در محدوده منطقه آزاد اروند و همکاری در توسعه علمی، آموزشی، پژوهشی و مهارتی در حوزه منابع انسانی خواهد بود.

وی مدت اجرای این تفاهم نامه از زمان امضاء و مبادله را 3 سال تمام عنوان کرد و افزود: هر کدام از دو طرف می توانند پیش از انقضای مدت اعتبار تفاهم نامه، تقاضای تمدید آن را مطرح کنند. بدیهی است در صورت توافق مجدد دو طرف، مفاد فعلی و تغییرات و اصلاحات بعدی قابل تمدید و اجرا خواهند بود.

طمیمیان در خصوص میزان مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند توضیح داد و گفت: سازمان متعهد به مشارکت مالی در تأمین فضا و راه اندازی و ایجاد زیرساخت های لازم به منظور ایجاد پردیس و مراکز آموزشی و خوابگاهی دخترانه و پسرانه دانشگاه فرهنگیان اروند پس از طی تشریفات قانونی، با تأمین و تخصیص اعتبارات سهم خود به نسبت 70 درصد از کل موضوع است.

او در ادامه سخنانش افزود: سازمان موافقت دارد، هزینه های لازم جهت برگزاری دوره های ارتقاء آموزشی و مهارتی معلمین و دانشجو معلمان منطقه (به جزء دوره های ماده28 اساسنامه دانشگاه) را تأمین کند. همچنین مشارکت مالی در برگزاری مشترک همایش ها، کارگاه ها، وبینارها، نمایشگاه ها، ویژه برنامه های علمی، فرهنگی، اجتماعی مشترک جهت استفاده عموم با هدف ارتقاء سطح فرهنگ، دانش شهروندی و مهارت های زندگی با رعایت ضوابط و مقررات مربوط را در دستور کار خویش قرار دهد.

قدرت اله طمیمیان تعهدات دانشگاه فرهنگیان را نیز مهم ارزیابی کرد و اذعان داشت: دانشگاه متعهد می گردد سهم خود را از مشارکت مالی تأمین فضا، راه اندازی و ایجاد زیر ساخت های لازم به منظور ایجاد پردیس و مرکز دخترانه و پسرانه دانشگاه فرهنگیان اروند را با تأمین و تخصیص اعتبارات به نسبت 30 درصد از کل موضوع، پس از اخذ مجوز از مراجع مربوطه از جکله شورای گسترش وزارت علوم،تحقیقات و فناوری و طی تشریفات قانونی اقدام لازم را بعمل آورد.
وی اظهار داشت: همچنین دانشگاه تعهد دارد با همکاری سازمان و بر اساس ماده 27 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی و ماده 65 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، راه اندازی رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش منطقه اروند و همچنین جذب دانشجوی کارشناسی پیوسته و دوره های مهارت آموزی ماده 28 اساسنامه دانشگاه و نیز تأسیس مراکز آموزشی دخترانه و پسرانه اروند را پس از طی تشریفات قانونی و اخذ مجوز های لازم پیگیری و اقدام نماید.

قدرت اله طمیمیان از بعضی موافقت های دانشگاه فرهنگیان نیز سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: دانشگاه موافقت دارد همکاری آموزشی و پژوهشی لازم برای ارتقاء دانش، مهارت و بینش شهروندان و ارتقاء نقش نظام تعلیم و تربیت عمومی و خانواده و اعتلای فرهنگ عمومی و با تأکید بر حقوق و مسئولیت های اجتماعی مهارت های زندگی را در چهارچوب ضوابط و مقررات مربوط با سازمان بعمل آورد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند همچنین از موافقت مشارکت مالی در برگزاری همایش ها، کارگاه ها، وبینارها، نمایشگاه ها، ویژه برنامه های علمی، فرهنگی، اجتماعی مشترک جهت استفاده عموم، ارتقاء سطح فرهنگ، دانش شهروندی و مهارت های زندگی توسط دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان موافقت دارد با همکاری سازمان و اداره کل آموزش و پرورش (شهرستان های آبادان و خرمشهر) دوره های ارتقاء دانش و مهارت معلمان منطقه را برگزار نماید.

 

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: