کد خبر: ٢٨٦٦٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/11/19-١٩:١٥

رییس منطقه آزاد اروند: زیر بار خواسته‌های شخصی نماینده آبادان نخواهم رفت.

 

آبادان نیوز _ محمدرضا اسکندری، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: درخواست‌هایی که از سوی نماینده آبادان صورت می‌گیرد، خواسته شخصی است و زیر بار انجام آن نخواهم رفت.

او در نشستی با اهالی رسانه، در خصوص اظهار بی‌اطلاعی نمایندگان مردم آبادان و خرمشهر از  تبیین طرح تحول منطقه آزاد اروند و تعریف پروژه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و سرمایه‌گذاری در شهرهای آبادان و خرمشهر که گزارش آن در هیأت دولت بررسی و مصوب شده است، بیان کرد: در نشستی که با حضور مسئولان دو شهرستان، مدیران استانی و نمایندگانی از برخی وزارتخانه‌ها، همچنین سه تن از چهار نماینده مردم منطقه آزاد اروند در مجلس شورای اسلامی، یعنی آقایان محفوظی، مولوی و احمد نژاد، برگزار شد که در آن، اهم پروژه‌هایی که برای ایجاد تحول در منطقه، تعریف شده بود، تشریح شد و برای آغاز، یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز به عنوان سهم سازمان منطقه آزاد اروند، برای انجام آن به خدمت گرفته شد.

اسکندری با بیان اینکه برخی از این پروژه‌ها مصوب شده و برخی در حال تصویب هستند گفت: چند پروژه از این طرح مانند پل شهدای اروند خرمشهر که ۶ باند دارد در حال آغاز است و در کنار آن نیز بزرگراه خلیج‌فارس اجرا خواهد شد که خرمشهر را به آبادان وصل می‌کند.

رییس منطقه آزاد اروند با بیان اینکه در سال آینده نیز ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه توسط این سازمان تعریف شده است، یادآور شد: در نشستی که   نماینده آبادان از من پرسید چرا بر اجرای ماده ۶۵ اصرار دارید که پاسخ دادم (ماده ۶۵ به این شکلی که هم‌اکنون وجود دارد به درد نمی‌خورد) اما پس ‌از آن نماینده آبادان در مجلس از قول من عنوان کرد که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ماده ۶۵ را قبول ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به دیداری که آقایان  نمایندگان آبادان و خرمشهر در مجلس با وی داشتند، گفت: یک روز جلسه‌ای با من داشتند و گفتند که آقای مختار به ما اطلاعات غلط داده و ما اشتباه کردیم و مقصر آقای مختار است و شما از منطقه نروید و بمانید و با وزیر اقتصاد نیز تماس گرفتند که این موضوع باعث تعجب وزیر اقتصاد شد چرا که پیش از این، وکلای مردم برای برکناری من با وزیر اقتصاد ارتباط می‌گرفتند. وزیر اقتصاد به آنها گفت شما قبلاً پیش من آمدید و گفتید که آقای اسکندری در منطقه آزاد اروند نباشد و چرا الآن نظر شما تغییر کرد و این موضوع را کتباً به من اعلام کند تا بعداً نظر شما تغییر نکند.

اسکندری با بیان اینکه آقایان مختار، احمدنژاد و مولوی بعدها به من گفتند ما شما را تثبیت کردیم، گفت: من به آنها گفتم که احتیاجی به تثبیت ندارم، کاری که مربوط به مردم باشد را انجام می‌دهم اما کار شخصی را نه! جلسه بعد از آن آقای مولوی پیش من آمد و دو در خواست داشت که تقریباً شخصی بود و من آن موارد را انجام ندادم و گفتم خلاف قانون است و انجام نمی‌دهم. آقای مولوی دو سه بار دیگر نیز آن درخواست را تکرار کرد و من بازهم نپذیرفتم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: یک‌بار نیز آقای مولوی به من گفت که چرا برای انتصاب معاون فرهنگی با من مشورت نکردی که من پاسخ دادم که هیچ جای قانون این مورد نبوده است و معاون فرهنگی را مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند انتخاب می‌کند.

او با اشاره نماینده آبادان، مبنی بر اعطای زمین به ورزشکاران ملی،  گفت: در پاسخ به نماینده آبادان گفتم که اگر ورزشکار ملی باشد و سازمان تربیت‌بدنی تایید کند انجام می‌دهیم، در آخر نیز هیچ‌کدام از کسانی که معرفی کرده بود نیامدند.

اسکندری با اشاره به اینکه این نماینده‌ پس ‌از این مواردی که مورد موافقت قرار نگرفت، هرروز یک سؤال از وزیر اقتصاد می‌پرسید، اظهار کرد: در زمان حادثه متروپل نمایندگان آبادان اصلاً حضور نداشتند و فقط دو ساعت همراه یک کمیسیون مجلس آمدند آن ‌هم در ساعات ظهر که جمعیتی آنجا نباشد و پس ‌از آن به منطقه آزاد در مورد متروپل انتقاد کردند، در حالی که در آن برهه هیچکس مسئولیت این کار را بر عهده نمی‌گرفت و سازمان منطقه آزاد اروند تمامی هزینه‌ها را بر دوش کشید و کارفرمای پروژه تخریب را  نیز بر عهده گرفت، چرا که پیمانکار این پروژه، عنوان کرده بود که بدون کارفرما، این عملیات را اجرایی نخواهد کرد. با اینکه هنور هزینه‌های صورت گرفته در این پروژه به سازمان بازنگشته و برای بازپس گیری این هزینه‌ها، باید دادخواستی تنظیم و از طریق مراجع ذیربط، آن را دنبال کنیم.

وی در خصوص شایعات مطروحه در خصوص بازنشستگی خود، یادآور شد: با پیگیری‌هایی که در سطوح بالای مملکت از جمله ریاست جمهوری، وزارتخانه اقتصاد و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور صورت گرفت، این مهم نقض شد و در مکاتبه‌ای عنوان شد که بازنشسته نیستم.

رییس منطقه آزاد اروند با بیان اینکه آقای مولوی دنبال بهانه بوده است و فکر می‌کرد از من مطلبی گرفته که آن صحبت‌ها را در مجلس و رسانه‌ها کرده و به ناکارآمدی سازمان منطقه آزاد اروند اشاره‌کرده است، گفت: نماینده مردم آبادان در حال استفاده ابزاری از جایگاه مجلس است تا به یک سری اهداف برسد. وی افرادی را برای مشاور سیاسی به من معرفی کردم که در پاسخ، عنوان کردم که من کار سیاسی نمی‌کنم!

اسکندری با تأکید بر اینکه حق نماینده مردم سؤال کردن است، عنوان کرد: وقتی این سؤالات مکرر و زیاد شود غیرطبیعی می‌شود. به همین دلیل آن انتظاری که از خود داشتم محقق نشده به این دلیل که همیشه زمان زیادی را به پاسخگویی به آقایان مشغول هستم.

او با اشاره به اینکه هدف آقای مولوی دلسوزی برای منطقه نیست و از جایگاه نمایندگی استفاده می‌کند و فشار می‌آورد که من بروم، گفت: اگر موضوع فقط رفتن من باشد می‌پذیرم و اگر مشکلات اینگونه حل می‌شود من می‌روم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اشاره به پروسه انتخاب مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبادان، گفت: در دو مرحله، شش نفر را برای تصدی این سمت معرفی کردیم که در نهایت، گزینه‌های خود را طبق قانون معرفی کردیم ولی آقای مولوی به من فشار می‌آورد که شخص مورد نظر وی در گزینه ها قرار گیرد، در نهایت نیز بر اساس فشارهایی که دبیر شورایعالی مناطق آزاد آوردند، شخص مورد نظر نماینده آبادان، مدیریت آموزش و پرورش آبادان را بر عهده گرفت.

اسکندری اذعان بر اینکه آقای مولوی اصرار بر این دارد که انتخاب مدیران با هماهنگی خودش باشد، ادامه داد: به همین دلیل بنده نباید در این منطقه باشم و دیگر انگیزه‌ای برای ماندن در منطقه آزاد اروند ندارم. تا امروز می‌خواستم در منطقه کار کنم و دلیلی برای تقابل و پاسخگویی به چنین مسائل نمی‌دیدیم.

رییس هیات مدیره منطقه آزاد اروند با بیان اینکه هر روز وزیر را برای رفتن من تحت‌فشار قرار می‌دهد و وزیر نیز برای اینکه فشار نمایندگان را کم کند قبول می‌کند، تصریح کرد: من با ماده ۶۵ هیچ مشکلی ندارم ولی ماده‌ای که اجرا نشود و اختیاری ندهند و فقط برای کسری‌ها و دردسرها ما را مورد فشار قرار دهند، کارایی ندارد./ آبادان خبر

منبع: فارس

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: