کد خبر: ٢٠٣٦١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/02/25-١٤:٠١

فرماندار خرمشهر در جلسه بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: فتح خرمشهر حماسه ای ماندگار در تاریخ است

 

به گزارش آبادان خبر و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه خرمشهر، محمد حیدری در نشست ستاد بزرگداشت سوم خرداد در فرمانداری خرمشهر اظهار داشت: سوم خرداد یک رویداد بزرگ دوران دفاع مقدس، ارزشی و انقلابی و یک حماسه ماندگار در تاریخ است .

وی افزود:حماسه فتح خرمشهر محصور در جغرافیای این شهرستان نیست بلکه نقطه عطفی در تاریخ است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر تصریح کرد: سوم خرداد طلیعه پیروزی‌های بعدی و نقطه اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و کانون همدلی و همگرایی همه نیروهای مسلح زیر پرچم فرماندهی معظم کل قوا برای حفظ تمامیت ارضی ، امنیت ملی و حماسه سازی های بعدی بود.

وی سوم خرداد را متعلق به همه مردم ایران و همه آزادی خواهان در همه نقاط عالم دانست وادامه داد: اگر آوازه خرمشهر جهانی است به واسطه سوم خرداد است. سوم خرداد خرمشهر را بین المللی و جهانی کرد و به ما اعتبار بخشیده و دفاع مقدس را تبلور جهانی کرد و تحولات جنگ را به نفع جمهوری اسلامی ایران رقم زد.

حیدری ادامه داد: بیش از ۵۵ هزار نفر در شهرستان خرمشهر به درجه رفیع شهادت رسیدند بنا بر این این خاک مقدس است و باید با توکل به خدا و آرمان های شهدا گام های بلندی در راستای پاسداری از ارزش های دفاع مقدس برداریم.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: در این راستا ما همچنان با شهدا و فاتحان خرمشهر و رزمندگان، ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس بیعت می بندیم که همچنان پایبند به آرمان های انقلاب هستیم و خدمتگزار مردم هستیم و تلاش همه ما برای تثبیت امنیت ملی و حفظ تمامیت ارضی کشور و جغرافیای بسیار حساس سیاسی امنیتی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر برگزاری مراسم‌های گرامیداشت سوم خرداد در فضای مجازی و محیطی افزود: سال گذشته برنامه‌های قابل قبولی همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر با توجه به شرایط خاصی کرونا برگزار شد که باید این برنامه‌ها ارتقاء و با رویکرد ارزشی و معنوی بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

حیدری تاکید کرد: از ظرفیت بسیج اقشار و عشایر در برگزاری مراسم سوم خرداد استفاده می شود و معتمدین عشایر و شیوخ که در دوران دفاع مقدس درگیر جنگ تحمیلی بودند در این مراسم شرکت کنند.

دبیر ستاد بزرگداشت سوم خرداد نیز در این نشست گفت: ستاد بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در چهار مقطع کشوری، استانی و شهرستانی تشکیل شده و برنامه‌ها طبق دستورالعمل‌ها برای یگان‌های مربوطه ارسال شده است.

 

خرمشهر،خبر خرمشهر،اخبار خرمشهر،آبادان خبر،آبادان نیوز 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: