فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به رونمایی از محصولات دفاعی گفت: تجهیزات هوانیروز روز ارتش در استان‌های کشور به پرواز در می‌آیند.

 

به گزارش آبادان خبر، امیر خلبان «یوسف قربانی» در نشست خبری ضمن تبریک روز ارتش گفت: ۲۹ فروردین بنا به دستور امام راحل روز ارتش نام‌گذاری شد.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: رژه روز ارتش نمایش قدرت دفاعی ایران است، امسال بخاطر کرونا در پایگاه‌ها انفرادی انجام می‌شود و رونمایی از محصولات دفاعی نمایش قدرت است.

وی با بیان اینکه هوانیروز ۳۰ استان کشور را در بحث اورژانس هوایی پوشش می‌دهد، تصریح کرد: همچنین هوانیروز با قدرت در انتخابات حضور دارد و رأی‌گیری را در مناطق صعب‌العبور انجام می‌دهد.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به وجود پربرکت ۴۸ هزار شهید والامقام در ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: هوانیروز همیشه در کنار مردم به عنوان بازوی توانمند نظام با روح ولایت‌مداری و سربازان ولایت در خدمت نظام جمهوری اسلامی است.

 

تجهیز بالگرد‌های هوانیروز به سامانه آتش‌نشانی

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به تجهیز بالگرد‌های هوانیروز ارتش به سامانه آتش‌نشانی، گفت: با توجه به این دستاورد‌های مهم دفاعی، هوانیروز ایران، بزرگترین ناوگان خاورمیانه است.

وی افزود: یدنه و پیکره ارتش از قبل از انقلاب توسط شخصیت‌هایی نظیر شهید صیاد شیرازی در ارتباط بودند، پیکره ارتش با امام راحل و ملت ایران بود، معاندینی نداری انهلال ارتش را با سناریویی فتنه انگیز سردادند.

فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد: روز ارتش، یک پدیده برای نیرو‌های مسلح و رزمندگان در ارتش بود، امام راحل دستور دادند که نیرو‌های مسلح در این روز رژه بروند و این دستور در قانون اساسی مصوب شد که ارتش باید از مرز‌های کشور حفظ و دفاع کند.

قربانی تأکید کرد: شهید قرنی اولین سپهبد شهید ماست، این نشان می‌دهد ارتش در ولایت ذوب شده بود، ارتش منسجم‌تر در این شرایط کارش را ادامه دادو در مقابل گروهک‌های منافقین هم عملکرد خوبی داشت.

فرمانده هوانیروز ارتش اظهار داشت: شعار ارتش فدای ملت عینأ محقق شد، ارتش در دفاع مقدس کنار مردم و به عنوان سرباز ولایت وارد کارزار می‌شود.

وی افزود: هوانیروز در اوایل دفاع مقدس ۴۳شهید تقدیم کرد، ارتش با. وجود مشکلات داخلی در پشتیبانی از مردم قرار گرفت و اجازه نداد یک وجب خاک ایران تقدیم دشمن شود وهوانیروز از اوایل دفاع مقدس در یکی دو روز ابتدای جنگ، ۱۵۹۰، ۱۶۰ تانک دشمن را منهدم کردند.

فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد: ارتش مؤمنانه و مخلصانه مقابل رژیم بعث عراق ایستاد، هوانیروز ونیروی هوایی بلایی به سر گردان‌های زره‌ای دشمن درآوردند و وضعیت سخت پدافندی برای دشمن ایجاد کردند.


قربانی تأکید کرد: بنی صدر دنبال اختلاف‌افکنی بود، بین سپاه و ارتش شکاف در حال ایجاد بود، شهید صیاد شیرازی قرارگاه مشترک سپاه و ارتش را ایجاد کردند و عملیات‌های موفق داشتیم.

فرمانده هوانیروز ارتش اظهار داشت: این میزان پرواز در دفاع مقدس در دنیا بی‌نظیر است و متخصصین فنی ما نقش مهمی داشتند و جنگ را هشت سال اداره کردند.

 

عملیات مرصاد، برگ زرینی در کارنامه هوانیروز

وی افزود: هوانیروز در تنگه مرصاد منافقین را در عملیات مرصاد به درک واصل کردند، امروز نیروی انسانی ما در نیرو‌های مسلح روح ولایت‌مداری دارند، عملیات مرصاد شکستی ننگین بر منافقین و رژیم بعثی بود.

فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد: نهضت قطعه‌سازی در هوانیروز و نیروی زمینی اصلی‌ترین راهبرد این نیرو است، تمام قطعات بالگردی و اورهال بومی شده است و خود ما انجام می‌دهیم.

قربانی تأکید کرد: بزرگتزین ناوگان خاورمیانه هستیم و در ابعاد آموزشی و لوژستیکی اقدامات خاصی را انجام می‌دهیم که در خاورمیانه بی‌نظیر است.

 

تجهیز بالگرد‌های هوانیروز با فناوری‌های روز دنیا

فرمانده هوانیروز ارتش اظهار داشت: بالگرد‌های هوانیروز به تجهیزات نوین دنیا تجهیز شده‌اند، سامانه دیددر شب را تنها تعداد محدودی از کشور‌ها دارند و این سامانه را در داخل کشور بومی کردیم.

وی با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری از روند رو به توسعه سامانه‌های بالگرد‌های هوانیروز، اظهار داشت: کار را در بحث سامانه‌ها و قطعه‌سازی، گام‌های بلندی را در ارتقای سطح آمادگی دفاعی خواهیم برداشت.

فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد: علاوه بر مأموریت‌های دفاعی و امنیتی در پشتیبانی نیرو‌های مسلح، کنار ملت عزیز ایران در بحران‌ها به عنوان نوک حمله این مأموریت‌ها را انجام می‌دهد.

قربانی تأکید کرد: یک سری مأموریت‌های ما فراسازمانی است که با ابلاغ فرمانده کل ارتش و فرمانده نزاجا انجام می‌دهیم و بالگرد‌های ما مجهز به سیستم آتشنشانی هستند.


فرمانده هوانیروز ارتش گفت: بخش عمده‌ای از اورژانس هوایی کشور را پوشش می‌دهیم، حدود دو هزار نفر را در مباحث تصادفات، مناطق صعب‌العبور از مرگ حتمی نجات دادیم، نقش مهمی در پیوند اعضاء داریم و سرعت عمل در این کار بالاست.

وی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از انتخابات را در مورد جابجایی صندوق‌ها در مناطق صعب العبور انجام می‌دهد، هوانیروز ارتش با تمام توان در مباحث دفاعی، امنیتی و بحران‌ها در کنار مردم است، همه در رکاب ولایت هستند و تا آخرین قطره خون را نثار انقلاب و ولایت خواهیم کرد.

 

 

 

 

آبادان خبر،آبادان نیوز،سیاست،هوانیروز،ارتش

منبع:میزان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: