کد خبر: ١٩٤٨٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/01/28-١٠:٤٢

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر بر تسریع در روند رسیدگی و پرداخت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا از سوی دستگاه ها و بانک های شهرستان تاکید کرد.

 

به گزارش آبادان خبر، روابط عمومی فرمانداری ویژه خرمشهر، محمدحیدری در نشست شورای بانک‌های شهرستان خرمشهر اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل بخشنامه دولت مبنی بر جبران خسارت ناشی از کرونا ، برای استان خوزستان ۳۰ هزارمیلیارد ریال درنظر گرفته شده که این رقم می‌تواند بخشی از خسارت‌ها را جبران کند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهرتصریح کرد: سامانه کارا باید ظرفیت خدمات رسانی و امکان دسترسی متقاضیان را داشته باشد.

وی افزود: این میزان اعتبار در پنج بخش تسهیلات حمایت مالیاتی، بیمه‌ای، بانکی و بحث چک و برگشت چک تقسیم شده و شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی هر کدام وظایف و تکالیفی برای حمایت‌ از کسبه به عهده دارند.

حیدری گفت: متاسفانه در خرمشهر به لحاظ ثبت نام و میزان پرداختی تسهیلات بانک‌ها به متقاضیان ضعیف عمل شده و این امر ناشی از نبود اطلاع رسانی و سامانه کارا در این شهرستان بوده است.

وی سهم حمایت دستگاه‌های اجرایی از اصناف آسیب دیده ناشی از کرونا را بین ۳۸ تا ۷۵ درصد بیان کرد و گفت: باید تکلیف ۳۸۵ پرونده دریافت تسهیلات در ۱۰ روز آینده روشن شود و تمام بندهای بخشنامه اجرا شود.

وی با بیان اینکه تنها گروه‌های شغلی ۲،۳،۴ می‌توانند از مزایای این بخشنامه استفاده کنند، افزود: در این راستا باید مزایای استفاده از این بخشنامه اطلاع رسانی شود و همه دستگاه های اجرایی مشخصات کامل متقاضیان را در قالب اقدامی مشترک دریافت و در سامانه وارد کنند.

فرماندار ویژه خرمشهر در ادامه از مشکلات ایجاد شده در سامانه کارا انتقاد کرد و گفت: سامانه کارا بر خلاف نامش بسیار ناکارا است و وزارت تعاون باید پیش از فعال‌سازی این سامانه زیرساخت‌های لازم همچون پهنای باند و موارد سخت‌افزاری را انجام می‌داد تا مردم در استفاده از آن با مشکلات روبه رو نشوند.

حیدری بر لزوم استفاده کسب و کارهای متضرر از کرونا از تمام تسهیلات اعم از تسهیلات مالیاتی و بیمه‌ای تاکید کرد و افزود:کسبه می‌توانند از حمایت مالیاتی بهره‌مند شوند و اگر قرار است امهال یا تمدید به خسارت دیدگان تعلق گیرد کسبه خرمشهری نیز از این فرصت استفاده کنند.

 

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان خبر،آبادان نیوز 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: