کد خبر: ٢٨٥١٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/11/02-١٢:٥٧

در این گزارش وبگردی با "درمان خانگی عفونت ریه" آشنا می‌شویم.

 

آبادان نیوز _ تازه‌ترین‌های وبگردی را اینجا بخوانید:

 

اگر دچار تنگی نفس، سرفه مداوم، مخاط زرد یا سبز، تب ، درد عضلانی ، خستگی یا احساس درد می کنید؟ در این صورت، ممکن است که از عفونت ریه رنج ببرید.

این روزها عفونت های ریه شایع هستند و اغلب همراه با آنفولانزا یا سرماخوردگی میباشند. گاهی اوقات آنها خفیف هستند و می توانند به خودی خود از بین بروند اما با این حال از طرفی می توانید برای تسریع روند بهبودی از برخی از روش های درمانی طبیعی استفاده کنید.

 

درمان عفونت ریه با داروهای گیاهی و درمان خانگی

 

1. راه حل کلاسیک لیمو و عسل را امتحان کنید

نوشیدن محلول لیمو، عسل و آب گرم یک داروی خانگی قدیمی است که به طور گسترده در سراسر جهان استفاده می شود. این محلول در کاهش علائم گلودرد که ناشی از سرفه های مکرر است بسیار مفید است.

یک مطالعه نشان می دهد که عسل به دلیل خاصیت ضد میکروبی می تواند علائم سرفه را کاهش دهد. عسل همچنین دارای مقادیر کمی اسید اسکوربیک و ویتامین C است که به دلیل خاصیت ضد التهابی بسیار شناخته شده است. لیمو همچنین یک منبع غنی از ویتامین C است که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت ریه و کاهش خلط کمک کند.

برای یک معجون موثر ، یک لیوان آب گرم برداشته و یک قاشق غذاخوری آبلیمو و عسل را در آن مخلوط کنید. این محلول اولین چیزی باشد که صبح بعد از بیدار شدن از خواب آن را می خورید.


2. هیدراته بمانید

بیش از 70٪ بدن انسان از آب تشکیل شده است ، به همین دلیل است که همیشه الزامی است که بدن خود را هیدراته - به خصوص زمانی که دارای عفونت ریه هستید نگه دارید.کمبود آب بدن باعث ضخیم شدن مخاط و ترشحات ریه ها می شود.این امر سرفه کردن آنها را برای از بین بردن دشوارتر می کند.

همچنین ، بیشتر عفونت های ریه در ماه های زمستان که اتفاقاً در فصل خشک نیز است اتفاق می افتد.این بدان معنی است که بدن شما برای حفظ سطح مناسب آبرسانی مجبور به اضافه کاری است.نوشیدن حداقل 3 لیتر آب در روز می تواند این اطمینان راحاصل کند که بدن آنچه را که نیاز دارد دریافت می کند.

 

3. از رطوبت و بخور استفاده کنید

یک دلیل که علائم در طی عفونت ریه بدتر می شوند ، خشکی در مجاری بینی است. رطوبت و بخور یک روش عالی برای مقابله با این مسئله هستند. یک رطوبت ساز ، بخار تولید می کند و آن را در اتاق پخش می کند. سپس این دستگاه می تواند به راحتی در مجاری هوایی استشمام گردد تا باعث تسکین و سست شدن ترشحات شود.

 

درمان عفونت ریه در طب سنتی


4. داروهای گیاهی درمان عفونت ریه : از خانواده زنجبیل را امتحان کنید

وقتی صحبت از داروهای خانگی طبیعی مبتنی بر مواد غذایی برای عفونت ریه می شود ، زنجبیل یک ماده مغذی عالی است که باید در نظر گرفته شود. ریشه های گیاه زنجبیل به طور گسترده ای برای غذا و اهداف دارویی طبیعی در سراسر جهان استفاده می شوند.
زنجبیل دارای بوی شدیدی است که برای پاکسازی مجاری تنفسی بینی بسیار مفید است. یک مطالعه نشان می دهد که زنجبیل دارای ترکیبات فعال زیستی و آنتی اکسیدان است که آسیب اکسیداتیو ناشی از استرس را کاهش می دهد.
همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به شل شدن مجاری تنفسی در ریه ها و مبارزه با تب ایجاد شده در هنگام عفونت ریه کمک کند. بنابراین، افزودن زنجبیل به رژیم غذایی، مصرف آن به صورت آب میوه یا نوشیدن و ریختن آن در چای به طور طبیعی می تواند به درمان عفونت ریه کمک کند.


5. برای درمان عفونت ریه از روغنهای ضروری طبیعی استفاده کنید

روغنهای ضروری طبیعی استخراج شده مانند اکالیپتوس ، گیاه بادرنجبویه ، رزماری ، چوب صندل و حتی روغن CBD می توانند روشهای موثری برای مبارزه با عفونت ریه باشند. می توان از این روغن ها به صورت استنشاق از طریق پخش کننده ها ، بخور ، یا با استفاده موضعی به صورت بخار طبیعی استفاده کرد.

یک مطالعه نشان می دهد که رایحه درمانی از طریق استنشاق روغنهای ضروری می تواند به تنظیم عفونت های فوقانی ریه کمک کند. این ماده برای کاهش گرفتگی بینی استفاده میشود و در بعضی موارد اسپاسم های ناشی از سرفه های مکرر را کاهش می دهد.

اگر پخش کننده ندارید، می توانید با مخلوط کردن دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل با 6-8 قطره روغن ضروری، یک بخور خانگی درست کنید.


6. کشیدن و تخلیه عفونت ریه: مخاط را از طریق وضعیت زهکشی خارج کنید

یکی از رایج ترین مشکلاتی که با عفونت ریه رخ می دهد ، تجمع مخاط و خلط در ریه و مجاری تنفسی است. این امر می تواند منجر به تنگی نفس ، ناراحتی و گاهی اوقات خس خس سینه شود.

بدن انسان از سرفه به عنوان مکانیزمی طبیعی برای از بین بردن مخاط اضافی استفاده می کند. اما گاهی اوقات ، سرفه کردن طبیعی فقط کافی نیست. این زمانی است که وضعیت زهکشی می تواند به عنوان یک روش کارآمد برای پاکسازی ریه ها فقط با تنظیم وضعیت بدنی شما باشد. این روشی است که از جاذبه برای از بین بردن مخاط و ترشحات اضافی استفاده می کند.

می توانید روی تخت خود رو به بالا دراز بکشید و با قرار دادن بالش زیر پاها ، باسن خود را بالاتر از سطح ریه نگه دارید. مخاط قسمت تحتانی ریه ها به سمت بالا تخلیه می شود تا با سرفه از بدن خارج شود.

وضعیت زهکشی در صورت انجام ، باید زیر نظر متخصص تنفسی یا پزشک باشد. بنابراین ، بسته به شرایط شما، بهتر است قبل از استفاده از این روش با یک متخصص پزشکی معتبر مشورت کنید.


7. داروهای بدون نسخه را مصرف کنید

درمان های طبیعی عالی هستند، اما اگر علائم شدید یا غیر قابل تحمل را داشته باشید ، فکر کردن به استفاده از داروهای بدون نسخه ممکن است عاقلانه باشد. آنها به اشکال مختلف مانند مالیدن، مواد ضد گرفتگی، استروئیدها و تسکین دهنده های درد وجود دارند.

Vapor rubs به راحتی در دسترس است و می تواند از گرفتگی ریه جلوگیری کرده و سرفه را تسکینی سریع دهد. برای تسکین فقط کافی است پماد را روی سینه، گلو ، قسمت فوقانی پشت، پیشانی و بالای بینی قرار دهید.

به همین ترتیب، برای کمک به پاکسازی مجاری تنفسی از مخاط و خلط اضافی، یک ضد گرفتگی (احتقان) میتواند مفید باشد. آنها به اشکال مختلفی مانند اسپری بینی، قطره و قرص وجود دارند.

داروهای ضد احتقان ممکن است در دوزهای مختلف وجود داشته باشند ، بنابراین محتاط باشید و همیشه با پزشک عمومی در مورد خطرها و مزایای مصرف این نوع دارو مشورت کنید.


در آخر

خب! حالا همه ی این اطلاعات را دارید. به طور خلاصه ، درمان های طبیعی که در بالا ذکر شده است می توانند در کاهش علائم عفونت ریه مفید باشند. با این اوصاف، برای شرایط شدید و بدتر، همیشه از نظر پزشک پیروی کنید و نکات ذکر شده در بالا را به عنوان پشتیبان دنبال کنید.

جدا از این روش های درمانی، اقدامات پیشگیرانه مانند پرهیز از استعمال دخانیات و رعایت بهداشت مناسب شخصی نیز می تواند به شما کمک کنند. تمرین فاصله اجتماعی زمانی ضروری است که دارای هر نوع عفونت ریه باشید ، تا با انجام این کار از احتمال سرایت آن به خانواده، دوستان و جامعه جلوگیری کنید./ اخبار وبگردی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: