کد خبر: ٢١١٠١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/03/29-١٠:٣٧

اظهار نظر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره برجام و برنامه ریزی برای برگزاری نشست سه جانبه با حضور ایران، افغانستان و ترکیه درباره صلح در افغانستان از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته هستند.

 

به گزارش آبادان خبر؛ مهم‌ترین خبر‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از:

شمار تلفات و مبتلایان کرونا

شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به بیش از ۱۷۸ میلیون و ۵۹۶ هزار نفر رسیده و بیش از ۳ میلیون و ۸۶۶ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

تاکنون بیش از ۱۶۳ میلیون و ۱۱۳ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان بهبود یافته اند.

دور جدید مذاکرات وین در ماه جولای برگزار می‌شود

«لارنس نورمن»، خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال می‌گوید که ششمین دور از نشست کمیسیون مشترک برجام در وین طی روز‌های آینده به پایان می‌رسد و دور جدید این مذاکرات در اوایل ماه جولای برگزار خواهد شد.

آمریکا در حال خارج کردن سامانه‌های موشکی خود از خاورمیانه

یک روزنامه آمریکایی می‌گوید که این کشور در حال خارج کردن سامانه‌های دفاع موشکی و نیرو‌های خود از منطقه غرب آسیاست.

نشست سه جانبه درباره صلح افغانستان با حضور ایران

وزارت خارجه ترکیه گزارش داد که روز یکشنبه، ۳۰ خرداد، نشست سه جانبه‌ای با حضور ایران، ترکیه و افغانستان در «آنتالیا» برای بررسی روند صلح در افغانستان برگزار خواهد شد.

بیانیه اتحادیه اروپا درباره دیدار ظریف و بورل

اتحادیه اروپا بیانیه‌ای درباره دیدار «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه کشورمان، در آنتالیا منتشر کرد؛ بر اساس این بیانیه، بورل خواستار انعطاف بیشتر تمامی طرف‌های برجام برای رسیدن به توافق شده است.

واکنش انصارالله یمن به اتهام زنی سازمان ملل

سازمان ملل بدون نام بردن از ائتلاف متجاوز سعودی و جنایت‌های آن در یمن، نام جنبش انصارالله را در فهرست نقض کنندگان حقوق کودکان قرار داده است؛ مقامات جنبش انصارالله یمن و به خصوص «محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن، به شدت این اقدام سازمان ملل را محکوم کردند.

مکرون و مرکل خواستار گفت‌وگوی اروپا با روسیه شدند

«امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه و «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان، در کنفرانس خبری مشترک خود خواستار مذاکره اتحادیه اروپا با روسیه شدند.

تشکیلات خودگردان قرارداد دریافت واکسن از رژیم صهیونیستی را لغو کرد

تشکیلات خودگردان فلسطین قرارداد دریافت واکسن کرونا از رژیم صهیونیستی را لغو کرد؛ این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که مشخص شد تاریخ مصرف این واکسن‌ها در حال اتمام است.

۴۱ میلیون نفر در جهان در خطر مواجهه با قحطی هستند

برنامه غذای سازمان ملل می‌گوید که ۴۱ میلیون نفر در سطح جهان در خطر مواجهه با قحطی قرار دارند.

حمله پهپادی ارتش یمن به پایگاه هوایی ملک خالد

«یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، گزارش داد که یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی این کشور پایگاه هوایی «ملک خالد» را در استان «خمیس مشیط» عربستان سعودی هدف قرار داده است.

آبادان خبر،آبادان نیوز،بین الملل،کرونا
منبع : میزان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: