کد خبر: ٢٠٢٤٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/02/21-١٢:٣٢

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد سویه هندی کرونا را به عنوان سویه نگران کننده در سطح جهان طبقه بندی می‌کنیم.

 

به گزارش آبادان خبر، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که جهش هندی ویروس کرونا به نام «B.۱.۶۱۷»، یک نگرانی جهانی است.

«ماریا ون کرخوو»، مدیر فنی سازمان بهداشت جهانی برای COVID-۱۹، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: پس از مشورت با گروه کاری تکامل ویروس، گروه‌های برنامه گسترده ایمنی سازی (EPI) و گروه‌های آزمایشگاهی داخلی، به اطلاعاتی مبنی بر قابلیت انتقال بالای (ویروس) «بی.۶۱۷.۱» (B.۱.۶۱۷) دست یافتیم. این یک پرینت اولیه است؛ بنابراین گزارشی است که هنوز دقیق، بررسی نشده است. (این گونه) بر روی تعداد محدودی از بیماران نشان داد که خنثی سازی کمی وجود دارد. در نتیجه، ما این سویه را به عنوان سویه نگران کننده در سطح جهان، طبقه بندی می‌کنیم.

او افزود: سویه «بی.۶۱۷.۱» ویروس کرونا که ابتدا دسامبر گذشته (حدوداً آذر گذشته) در هند شناسایی شد، چهارمین سویه این ویروس است که به عنوان سویه نگران کننده جهانی، تعیین شده و نیازمند پیگیری شدید و تحلیل است. سویه‌های دیگر این ویروس گونه‌هایی هستند که ابتدا در انگلیس، آفریقای جنوبی و برزیل، شناسایی شدند.

این مقام سازمان جهانی بهداشت درخصوص شیوع سویه هندی کرونا اعلام کرد این افزایش باعث نگرانی در سطح جهانی می‌شود، زیرا اطلاعات نشان می‌دهد که سویه هندی ویروس کرونا پتانسیل بالایی برای گسترش دارد.

طی چند هفته گذشته موج جدیدی از ابتلا‌ها هند را فرا گرفته است که منجر به کمبود تخت بیمارستان و اکسیژن شده است.

موارد و مرگ‌های ناشی از ویروس کرونا در هند هر دو یا سه روز یکبار آمار بی سابقه‌ای را ثبت می‌کند، زیرا روز، یکشنبه، مرگ‌ها به بیش از چهار هزار مورد افزایش یافت.

 

سازمان بهداشت جهانی،ویروس کرونا هندی،ویروس کرونا،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: