کد خبر: ٢٠٢٤٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/02/21-١٢:٢٢

در نخستین دقایق آغاز ثبت نام ریاست جمهوری یک زن وارد وزارت کشور شد و با حضور در ستاد انتخابات کشور ثبت نام خود را انجام داد.

 

به گزارش آبادان خبر، ثبت‌نام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز سه‌شنبه رسماً با دستور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به مدت ۵ روز، در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران آغاز شد.  

یک زن، نخستین ثبت‌نام کننده انتخابات ریاست جمهوری

در نخستین دقایق آغاز ثبت نام ریاست جمهوری یک زن وارد وزارت کشور شد و با حضور در ستاد انتخابات کشور ثبت نام خود را انجام داد. این کاندیدای زن انتخابات ریاست جمهوری دکترای علوم سیاسی داشته و حقوقدان و اقتصاد دان است.

وی درباره شعار انتخاباتی خود هم گفت: ما می توانیم چون می خواهیم، ما می خواهیم چون می توانیم. این شعار به معنی خواستن و توانستن است و اولین برنامه ام بعد از انتخابات، تولید و اقتصاد است، باید همت کرد و مشکلاتی که ایجاد شده را رفع کنیم.

نماینده جریان سوم در صف ثبت نام

وهاب عزیزی دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی هم فرد دیگری بود که در دقایق اولیه آغاز ثبت نام خود را به وزارت کشور رساند و ثبت نام کرد.

عزیزی شعار دولت خود را  جهاد برای حل مشکلات مردم، جهاد برای قطع زنجیره فساد، ویژه خواری و رانت اعلام کرد و گفت: مردم ما همیشه در عرصه‌های مختلف جهاد حضور داشتند و نقش آفرینی کردند و حق مردم هست که برای حل مشکلات آنها اقدام جهادی انجام شود.  

دبیرکل جهادگران ایران اسلامی علت حضور خودش را مطالبه مردمی عنوان کرد و گفت: در این دوره از انتخابات مطالبه اصلی مردم سپردن مدیریت اجرایی کشور به دست چهره های جدید و غیر تکراری است. حاصل عملکرد مدیران تکراری اوضاع نابسامان اقتصادی، بحران و رکود است. بنابراین مردم خواستار روی کار آمدن مدیران تازه نفس و غیرتکراری هستند و تاکیدات مقام معظم رهبری هم بر تشکیل دولت جوان و تازه نفس است.

یک زن، نخستین ثبت‌نام کننده انتخابات ریاست جمهوری/ نماینده جریان سوم در صف ثبت نام

عزیزی افزود:  اگر میان داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم نامزد مردمی و غیرتکراری حضور نداشته باشد، از هیچ چهره تکراری حمایت نخواهیم کرد. هرچند که بر اصل انتخابات و مشارکت در آن اعتقاد داریم.  اجازه بدهید با حضور چهره‌های جدید شور انتخاباتی ایجاد شود و مردم احساس مشارکت واقعی را لمس کنند. شاید عده‌ای منافع گروه انحصاری خودشان را  مشارکت پایین مردم در انتخابات جست‌وجو کنند ولی منافع ملی در مشارکت حداکثری و جوش و خروش انتخاباتی مردم پای صندوق های رای است، منافع ملی را در یابیم نه منافع شخصی را.

۶۴ برنامه امیر نامی برای انتخابات

ساعت ۹ بود که محمد حسن نامی وزیر اسبق ارتباطات دولت احمدی‌نژاد هم با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام کرد. در کارنامه سرتیپ نامی، سمت‌هایی چون وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در کره شمالی، رئیس اداره دوم و معاون ستاد مشترک ارتش، رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح، معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به چشم می‌خورد.

یک زن، نخستین ثبت‌نام کننده انتخابات ریاست جمهوری/ نماینده جریان سوم در صف ثبت نام

نامی با بیان اینکه ۶۴ برنامه برای انتخابات پیش‌رو در نظر دارم، اظهار کرد: اعتقاد من این است تا زمانی که همه نامزدهای مورد نظر، مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفته‌اند نه باید ستاد بزنند و نه از اعضای کابینه نام ببرند.

وی عنوان کرد: من این‌ها را همگام با تایید شورای نگهبان می‌دانم و تا تایید نهایی در این راستا اقدام نمی‌کنم. ۶ برنامه من، مربوط به شش ماهه اول است که مربوط به وضعیت معیشتی مردم می‌شود. برابر با قانون اساسی قوه مجریه، قضائیه و مقننه زیر نظر ولایت و مردم هستند و باید این ماده از قانون را رعایت کنند.

نامی تصریح کرد: من نیروهای مسلح را می‌شناسیم و می‌دانم جمهوری اسلامی در بُعد امنیتی و دفاعی و نظامی در رده اول غرب آسیا است که در چند رخداد سال‌های اخیر به وضوح قابل بررسی است.

وی در پاسخ به این سوال که خود را عضو کدام جریان سیاسی می‌دانید، گفت: به صورت مستقل وارد انتخابات شدم، اما به لحاظ فکری، اصولگرا هستم.

برخی از شهروندان عادی کشور هم بدون وابستگی های جناحی و سیاسی امروز در وزارت کشور حاضر شده و در انتخابات شرکت کردند. بانویی موتورسوار که با موتور خود را به وزارت کشور رسانده بود و امیررضا علیپور شهروند ۲۷ ساله و با ظاهری متفاوت از ثبت نام های متفاوت امروز هستند.

یک زن، نخستین ثبت‌نام کننده انتخابات ریاست جمهوری/ نماینده جریان سوم در صف ثبت نام/ ۶۴ برنامه امیر نامی برای انتخابات

تیم کاری‌ام را قبل انتخابات اعلام می‌کنم

 ساعت ۱۱:۳۰ صبح بود که سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) هم با حضور در وزارت کشور برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کرد. 

 سعید محمد داوطلب انتخابات ریاست جمهوری پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: ما دنبال یک تحول همه جانبه هستیم و سعی می‌کنیم با مشارکت جوانان این تحول بزرگ را رقم بزنیم.

محمد با بیان اینکه جوانگرایی نه تنها در افراد بلکه در سازوکارها و ساختارها باید انجام شود گفت: رمز موفقیت ما تکیه بر مردم است. من با داشتن یک برنامه مشخص به عرصه انتخابات آمدم و با دارا بودن یک تیم قوی و مجرب که قبل از انتخابات اعلام خواهم کرد، پا به عرصه گذاشتم.

یک زن، نخستین ثبت‌نام کننده انتخابات ریاست جمهوری/ نماینده جریان سوم در صف ثبت نام/ ۶۴ برنامه امیر نامی برای انتخابات/ سعید محمد هم ثبت نام کرد

داوطلب کفن‌پوش انتخابات ریاست جمهوری

اما روز نخست ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری حاشیه کم نداشت. علاوه بر زن موتورسوار، فردی هم با ظاهری کفن پوش، قرآن و عصا به دست و ماسکی از پرچم ایران به صورت، برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در وزارت حاضر شد.

وی در توضیح حضور خود برای ثبت‌نام ریاست جمهوری گفت که آمده است کشور را از مشکلات نجات دهد.

یک خانم، نخستین ثبت‌نام کننده انتخابات ریاست جمهوری/ نماینده جریان سوم در صف ثبت نام/ ۶۴ برنامه امیر نامی برای انتخابات/ سعید محمد هم ثبت نام کرد

 

وزارت کشور،انتخابات ریاست جمهوری،ستاد انتخابات کشور،شورای نگهبان،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: