کد خبر: ٢٠٢٤٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/02/21-١٢:٠٨

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم از ساعت هشت صبح امروز؛ سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در وزارت کشور آغاز شد و از ساعت ۸ تا ۱۸ تا روز ۲۵ اردیبهشت انجام خواهد شد.

 

به گزارش آبادان خبر؛ انتخابات 1400 با صدور دستور رسمی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور خطاب به فرمانداران سراسر کشور آغاز شد.

* برخی شخصیت های شناخته شده که پیش از این نیز برای داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده بودند، در اولین روز ثبت نام کردند.

1 -  امیر سرتیپ محمدحسن نامی  وی در دولت دهم به مدت حدود ۶ ماه به عنوان سرپرست و وزیر در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشغول به کار بود. او پس از ثبت نام خود را اینگونه معرفی کرد : ارتش عقبه من است . اصولگرا هستم ولی مستقل آمده ام.

2 - سردار پاسدار سعید محمد فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء .

 

* داوطلبان ریاست جمهوری لازم است مدارکی را هنگام ثبت‌نام در وزارت کشور ارائه نمایند که در اینجا میتوانید بخوانید.

* جدول برخی داوطلبان نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ که پیش از این خبر از آمادگی خود برای ثبت نام داده بودند نیز در این لینک قابل مشاهده است.

* گزارش حاشیه‌های روز نخست ثبت نام را هم اینجا  بخوانید و عکس های این روز را در این لینک ببینید.

* شورای نگهبان ‌در فاصله روزهای ۲۶ تا۳۰ اردیبهشت صلاحیت داوطلبان را بر اساس معیارهایی که اخیرا اعلام کرده است، رسیدگی می کند. از روز ۳۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد نیز شورای نگهبان فرصت دارد تا به شکایت داوطلبان ردصلاحیت شده رسیدگی کند. روز پنجم خرداد لیست داوطلبان تایید صلاحیت شده اعلام خواهد شد.

* کاندیداهای تایید صلاحیت شده ۲۰ روز فرصت تبلیغات خواهند داشت.

* انتخابات 1400 در روز جمعه 28 خرداد ماه برگزار خواهد شد.

آبادان خبر،آبادان نیوز،سیاست،انتخابات
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: