کد خبر: ١٩٦٧٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/02/03-١٤:١١

شاخص بورس و اوراق بهادار در هفته اخیر با ریزش بیش از ۳۶ هزار واحدی به کانال یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحدی رسید.

 

به گزارش آبادان خبر، روند هفتگی شاخص بورس و اوراق بهادار حاکی از آن است که شاخص هفته اخیر را با روند منفی آغاز و آخر هفته نیز با همین روند به کار خود پایان داد.

شاخص بورس در هفته اخیر فعالیت خود را از کانال یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحدی آغاز و با اُفت بیش از ۳۶ هزار واحدی به کانال ۲۰۷ هزار واحددی و در آستانه ورود به کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی قرار گرفت.

در اواسط هفته اخیر تغییر دامنه نوسان به مثبت ۶ و منفی ۳ و بازنگری دستورالعمل گره معاملاتی از مهم‌ترین تصمیمات هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار بود که بر اساس آن از ابتدای اردیبهشت دامنه نوسان جدید اعمال شد و تا پایان اردیبهشت برقرار خواهد بود.

اولین روز هفته مورخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ شاخص روند نزولی به خود گرفت و با ریزش بیش از ۹ هزار واحدی به پله یک میلیون و ۲۳۳ هزار واحدی رسید و فرابورس نیز اُفت ۷۰ هزار واحدی را به ثبت رساند و به پله ۱۷ هزار و ۸۸۰ واحدی رسید.

روند ریزشی شاخص در روز دوم هفته مورخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ ادامه پیدا کرد و شاخص با کاهش بیش از ۹ هزار واحد دیگر به پله یک میلیون و ۲۲۴ هزار واحد رسید و فرابورس با آُفت ۶۰ هزار واحدی به پله ۱۷ هزار و ۸۲۰ واحدی برگشت.

شاخص سومین روز هفته را نیز با روند منفی پشت سر گذاشت و با ریزش بیش از ۸ هزار واحدی شاخص به کانال یک میلیون و ۲۱۶ هزار واحدی رسید و فرابورس با اُفت بیش از ۴۰ واحدی به پله ۱۷ هزار و ۷۸۰ واحدی رسید.

در چهارمین روز هفته شاخص با رشد اندکی همراه شد به طوریکه با رشد بیش از ۲ هزار واحدی شاخص به کانال یک میلیون و ۲۱۹هزار واحدی بازگشت.

تاثیر تغییر دامنه نوسان بر بازار بورس

تغییر دامنه نوسان به مثبت ۶ و منفی ۳ از بتدای اردیبشهت ماه نیز باعث سبز پوشی شاخص نشد و شاخص بورس با اُفت بیش از ۱۲ هزار واحدی به کانال یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحد رسید و فرابورس با ریزش ۵۵ واحدی به پله ۱۷ هزار و ۷۲۸ واحدی بازگشت.

به طور کلی شاخص بورس در هفته اخیر تنها یک روز مثبت را به ثبت رساند و روز‌های دیگر هفته را با روند منفی پشت سر گذاشت.

 

 

 

 

 

آبادان خبر،آبادان نیوز،اقتصادی،بورس

منبع: میزان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: