کد خبر: ١٩٦٧٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/02/03-١٤:٠٧

آبادان خبر

آبشار فاریاب

آبشار فاریاب در منطقه ای کوهستانی در شصت و پنج کیلومتری برازجان و جنوب کوه بزیر از توابع استان بوشهر قرار دارد .

 

به گزارش آبادان خبر، این آبشار به علت کم آبی این منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تماشای قطره های آب که به شدت به سنگ ها برخورد کرده و پخش میشوند، هر بیننده ای را ناخودآگاه جذب کرده و احساس خنکی در هوا پخش می کند. تماشای آبشار به ویژه در فصل تابستان و در اوج گرما لذتی وصف نشدنی دارد. 

 مسیرهای دسترسی به آبشار فاریاب

 تنگه فاریاب نزدیک سه کیلومتر طول دارد و از باغ های لیمو و نخل پوشیده شده است که با توجه به آب و هوای گرم و خشک بوشهر، تقریبا شبیه معجزه است .
سه مسیر برای رسیدن به این آبشار زیبا در دسترس است.مسیر نخست جاده بوشهر- شیراز است که حدودا 38 کیلومتر پس از نیروی انتظامی دالکی قرار دارد. دومین مسیر از راه بنداروز وشاهزاده ابراهیم است که به کلمه می رسد و از آنجا به تنگ فاریاب منتهی می گردد.سومین مسیر ازشهر اهرم به منطقه ی پشتکوه منتهی می شود.  به علت دور افتادگی و مسیرهای فرعی متعدد بهتر است برای دیدن آبشار از راهنمای محلی استفاده کنید.

 

آبشار فاریاب بوشهر


آبشار رودفاریاب با سرمایه گذاری سازمان جهانگردی بوشهر به یک قطب تفریحی و توریستی تبدیل شده است . این آبشار محیط چندان گسترده ای ندارد دورمحوطه ی آن دیوارکشی شده است و برای پایین رفتن باید ازپلکانی سنگی وپرپیچ وخم گذشت تا به کنار آبشار رسید. محیط اطراف آن پوشیده از درختان نخل است که زیبایی خاصی به آن منطقه می بخشد. آب آبشار کمی شور است اما هنگام بارش های فصلی، شوری آن کم میشود. 

آبشار فاریاب چشم اندازی دیدنی دارد . دشت ها و کوه های اطراف آن و صدای ریزش آب و لطافتی که در هوا احساس می شود، خاطره ای به یادماندنی از سفر خواهد ساخت. در کنار آبشار آثاری از آسیاب های قدیمی نیز به چشم میخورد که از آثار تاریخی منطقه به شمار می آید.

 

آبادان خبر،آبادان نیوز،گردشگری،آبشار

منبع: رهی نو

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: