کد خبر: ١٩٦٥٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/02/02-٢١:٠٣

دومین نشست ستاد استانی اربعین حسینی با حضور استاندار خوزستان در پایانه مرزی شلمچه برگزار شد.

 

به گزارش آبادان خبر، دومین نشست ستاد استانی اربعین حسینی با حضور استاندار خوزستان با هدف ارزیابی امکانات و آمادگی لازم در مرز برای تسهیل در عبور و مرور زائران و برگزاری باشکوه کنگره جهانی اربعین حسینی در صورت برگزاری مراسم پیاده روی اربعین در پایانه بین المللی شلمچه برگزار شد.

استاندار خوزستان در این نشست گفت: نهاد‌های اجرایی باید برای جذب و اختصاص بودجه با تمام توان تلاش کنند و از مسئولان مربوطه انتظار بیشتری داشتیم.
سلیمانی دشتکی افزود: از دست اندرکاران انتظار احداث و احیای امکانات در مرز‌ها و در کمترین زمان ممکن داریم که متاسفانه در این زمینه کار‌های محسوس، عملیاتی و اجرایی را شاهد نیستیم.
او ادامه داد: مصوبات نشست پیشین یا اجرایی نشده و یا بسیار ضعیف و اندک انجام شده است.
استاندار خوزستان گفت: با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در حال حاضر در خصوص برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی نمی توانیم اظهار نظر قطعی داشته باشیم و در حال بررسی شرایط و زیر ساختها هستیم.
او تاکید کرد: رسانه ها و خبرگزاری ها باید در انتقال اخبار امانت را رعایت کنند.
سلیمانی دشتکی افزود: ۲۴ دروازه عبور و مرور به اضافه محل ویژه رفت و آمد زائران خارجی در شلمچه ساخته شده است.
استاندار خوزستان گفت: ⁦⁩۸۰ درصد از ساختمان پشتیبانی فوریت های پزشکی، درمانی و درمانگاه مجهز مرز شلمچه ساخته شده است و امیدواریم تا خرداد ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد، این مرکز دارای ۴۰ تخت خواب ویژه خدمت رسانی به زائران ایرانی و خارجی، همچنین محل قرنطینه بیماران خطرناکی است که نتیجه آزمایش آنان در مرز مثبت می شود.
او ⁦مشکل آبرسانی در مرزهای خوزستان را یکی از چالش های زائران در سال های اخیر دانست و گفت: این مشکل پیش از ایام اربعین حسینی برطرف خواهد شد.
سلیمانی دشتکی ادامه داد: ⁦ظرفیت حمل و نقل ریلی، دریایی و هوایی برای رفت و آمد بهتر و آسان تر زائران را در شهرستان خرمشهر و مرز شلمچه به روز رسانی کرده ایم و آماده خدمت رسانی مناسب هستیم..
قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار خوزستان، به همراه جمعی از مسئولان استان خوزستان با حضور در یادمان شهدای شلمچه به مقام والای شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

 

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: