کد خبر: ١٩٥٤٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/01/30-١٤:٢٧

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بستری بی سابقه بیش از دو هزار و ۶۰۰ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان خبر داد که ۴۲۶ نفر از آنها طی ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند.

 

به گزارش آبادان خبر، دکتر مهرزاد لطفی ظهر دوشنبه در سیصد و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، از بستری بی سابقه بیش از دو هزار و ۶۰۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان خبر داد که ۴۲۶ نفر از آنها طی ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند.

او در ادامه با اشاره به آمار بی سابقه موارد بستری در بیمارستان‌های استان طی روز گذشته که بیشترین تعداد را از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون داشته است، گفت: از این تعداد ۳۴۷ بیمار در وضعیت وخیم به سر می‌برند و کادر درمان تمامی تلاش خود را برای نجات جان آنان به کار بسته‌اند.

دکتر لطفی ساده پنداری و سهل انگاری عمومی را مهم‌ترین عامل مواجهه با این موج جدید و سنگین بیماری در روزهای اخیر دانست و از تمامی خانواده‌ها خواست تا مراقب فرزندان خود و حامی سلامت سالمندان باشند و از حضور در هرگونه تجمع و دورهمی های خانوادگی بپرهیزند، زیرا گونه‌های جدید کرونا با سرعت قابل توجهی قدرت سرایت دارد.

رئیس دانشگاه در این نشست ضمن بررسی آمار نمونه گیری های تشخیصی در آزمایشگاه‌ها؛ به بررسی آمار مبتلایان، علت‌های جان باختن مبتلایان، آمار بیماران بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کرونا ویروس پرداخت.

دکتر لطفی با بررسی وضعیت شهرستان‌های مختلف استان از نظر میزان شیوع بیماری، آمار مبتلایان، بستری و جان باختگان ناشی از کرونا خواستار پیگیری و مداخله تیم‌های معاونت بهداشت و معاونت درمان دانشگاه در مناطق دارای شیوع بالا در استان شد.

 

کرونا،کووید ۱۹،دانشگاه پزشکی شیراز،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:مهر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: