کد خبر: ١٨٤٤٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/12/13-١٩:٠٠

دبیر اجرایی جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر گفت: ۹۴ اثر به دبیرخانه بیست‌ و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر ارسال شد.

 

به گزارش آبادان خبر، سیدمحمدحسین مرعشی‌پور روز چهارشنبه اظهار کرد: از این تعداد ۶۱ اثر در بخش نمایشنامه نویسی، ۱۴ اثر در بخش صحنه و ۱۹ اثر در بخش خیابانی به دبیرخانه این جشنواره ملی ارسال شده است.

وی افزود: آثار بخش نمایشنامه نویسی به صورت ملی از ۲۰ استان مختلف کشور و بخش صحنه‌ای و خیابانی از آبادان و خرمشهر هستند.

مرعشی‌پور ادامه داد:آثار رسیده توسط  مرتضی شاه‌کرم، افشین خورشید باختری و پیام لاریان ‌داوری شدند که در بخش صحنه هفت اثر و بخش خیابانی ۹ اثر به جشنواره راه یافتند.

وی با بیان اینکه برگزیدگان بخش نمایشنامه نویسی در روز پایانی جشنواره ( ۲۰ اسفند) معرفی می‌شوند، گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در آبادان و خرمشهر در آیین پایانی جشنواره فقط کارگردانان ۱۶ اثر در سالن نمایشی سازمان منطقه آزاد اروند حضور یافته و معرفی خواهند شد.

مرعشی‌پور ادامه داد: آثار به صورت پخش فیلم در فضای مجازی از طریق سایت جشنواره، و اینستاگرام این جشنواره از روز شنبه ۱۶ اسفند تا چهارشنبه ۲۰ اسفند اکران خواهند شد.

وی گفت: نمایشنامه‌های " ساعت چهاربعدازظهر یک روز گرم تابستان" به نویسندگی و کارگردانی حسین ذوالفقاری، " آموزش نظامی" به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا سواعدی،" آقا لیلا " به نویسندگی مهرداد کوروش‌نیا و کارگردانی حدیث سعدی، "صدسال قرنطینگی" به نویسندگی وحید فقهی و کارگردانی احمد مسافری ، "پوتین‌های عموبابا" به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی عبدالحسین جلیل نسب، "همه زندگی من" از پژمان مهراب‌پور" و نمایش "یوسف، یوزف، جوزپه" به نویسندگی علی مرتضوی و کارگردانی سعیدمراد کمرگیر در بخش صحنه اجرا خواهند شد.

مرعشی‌پور افزود: در بخش خیابانی نیز "طبیعت" به نویسندگی احمد مسافری و کارگردانی سمیه سلوکی ، "آرش" به نویسندگی مهدی صالحی‌یار به کارگردانی رضا گله‌داری، نمایش "نشان عقیق" به نویسندگی حسین ذوالفقاری و کارگردانی مسلم باوی، نمایش " درگوشی" به نویسندگی جاوید یزدان‌دوست و کارگردانی مهدی خضیرچی" نمایش "مسیرنهایی" به نویسندگی ندا اعتمادی‌کیا و کارگردانی لیلا یداله‌زاده، "به وقت عشق" به نویسندگی حسین ذوالفقاری و کارگردانی مشترک رضامحمدی طلب و دانیال ذوالفقاری، "هیس فریاد نزن" از حسن غابشی، "سرباز وطن" از بهنام کاوه و "بوی بهشت" به نویسندگی حسین ذوالفقاری و کارگردانی سید محمد اشرفی به نمایش در خواهند آمد.

 فراخوان بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر به دلیل شرایط متاثر از بیماری کووید ۱۹ در۲ بخش و شیوه متفاوت، با مشارکت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از ۱۶ تا ۲۰ اسفند در منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد.

 

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

منبع:ایرنا
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: