کد خبر: ١٨٣٩٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/12/11-١٧:٤٣

تمام باور‌های قدیمی را دور بریزید، کتاب پایان افسانه کالری‌ها: دیگر زمین صاف نیست نوشتۀ عانگع اصلانیان، دیدتان به تغذیه را از ریشه زیر و رو خواهد کرد.

 

به گزارش آبادان خبر، اگر باور دارید دلیل چاقی این است که تعداد کالری‌های که خورده‌اید زیاد بوده و تعداد کالری‌هایی که سوزانده‌اید کم بوده و با کمتر خوردن و فعالیت بیشتر می‌توانید لاغر شوید، این کتاب برای شماست، این کتاب تک تک باور‌های شما در مورد تغذیه را زیر و رو خواهد کرد. (فایل کتاب در تاریخ 1 بهمن 1397 به روز رسانی شده است.)

چاق‌ها مثل فقیران میلیاردر هستند. فردی که 30 کیلو اضافه وزن دارد، 240000 کالری انرژی ذخیره شده دارد. اما وقتی چند ساعت غذا به او نرسد بدنش انرژی کم می‌آورد و به شدت گرسنه می‌شود.

کسی که 30 کیلو اضافه وزن دارد ولی مدام گرسنه می‌شود و سعی می‌کند انرژی را از خوردن تامین کند، به دید نویسنده مثل فردی است که میلیاردها پول در حساب بانکی خود پس انداز کرده، اما چون رمز دسترسی به حساب‌اش را ندارد، مجبور است هر روز سخت کار کند تا پول لازم برای سر کردن آن روز را به دست آورد.

افراد چاق هزاران کالری انرژی ذخیره شده دارند ولی بدنشان برای چند صد کالری گدایی می‌کند و بی‌تاب می‌شود.
کافی است رمز حساب «بانک چربی‌های» خود را داشته باشید تا بدون زحمت لاغر شوید.

در کتاب پایان افسانه کالری‌ها یاد خواهید گرفت، که چرا با وجود ذخایر فراوان انرژی، بدن‌تان گرسنه می‌شود و با ترشح هورمون گرسنگی شما را مجبور به خوردن می‌کند و راه حل این مسئله چیست.

چاقی یک بیماری است که در آن بدن نمی‌تواند ذخایر چربی خود را ببیند. در این اثر می‌آموزید چگونه این بیماری را درمان کنید.

کتاب پایان افسانه کالری‌ها، فقط به شما نخواهد گفت که چه‌ کارهایی را انجام دهید، بلکه نوعی فکر کردن هوشمندانه‌تر را به شما می‌آموزد. این کتاب برای کسانی نوشته شده است که توانایی این را دارند که، طرز فکرهای اشتباه را دور بریزند و به دور از تعصب، طرز فکرها و ایده‌های مفید و عملی را جایگزین کنند. پس ذهن‌تان را برای جذب ایده‌های جدید، آزاد بگذارید.

در کتاب حاضر می‌آموزید که چاق شدن به میزان تحرک و میزان خوردن شما ارتباطی ندارد و موضوع بسیار عمیق‌تر از این حرف‌هاست. تا وقتی خود را درگیر تحرک و میزان کالری‌ها کنید مثل 95 درصد مردم هرگز نتیجه «پایدار» بدست نخواهید آورد.

در بخشی از کتاب پایان افسانه کالری‌ها می‌خوانیم:

زندانی‌ها، مخصوصاً زندانیان سلول‌های انفرادی افراد ایده‌آلی برای آزمایش‌های تغذیه هستند، چون به دقت می‌توان هم میزان مصرف انرژی و هم میزان خوردنشان را اندازه‌گیری کرد. آقای «ایتم سینز» محقق تغذیه دانشگاه ورمانت، در تحقیقی به زندانیانی که بسیار لاغر اندام بودند به مدت 12 هفته هر روز مقدار زیادی غذا داد. چیزی حدود 1000 کالری بیش‌تر از چیزی که به عنوان نیاز روزانه‌شان تخمین زده می‌شد. سپس، برای 4 هفته‌ی دیگر آن‌ها را آزاد گذاشتند که هر چقدر که دوست دارند بخورند.

مردم از قانون توازن انرژی این تعبیر را دارند که «زیاد خوردن و کم تحرکی عامل چاق شدن است» بنابراین طبق این تعبیر زندانیان می‌بایست مقدار زیادی چربی اضافی در بدن خود ذخیره می‌کردند، درست است؟ زندانیانی که مسلماً هیچ تحرک خاصی نداشتند و ورزش نمی‌کردند، وقتی به آن‌ها روزانه 1000 کالری بیش از نیازشان داده شود، در طی 12 هفته طبق محاسبات قانون توازن انرژی می‌بایستی 12 کیلو چربی اضافه در بدنشان ذخیره می‌شد. ولی این زندانیان بعد از 12 هفته پرخوری اجباری به‌ طور متوسط فقط و فقط حدود 2 کیلو چاق شدند و بعد از 4 هفته آزاد بودن و پرهیز از پرخوری اجباری دوباره به همان وزن اولیه خود برگشتند.

آزمایش بالا حتی با 7000 کالری بیش از حد معمول خوردن به مدت 30 ماه، روی زندانی‌های لاغر انجام شد و این افراد به‌طور متوسط بین 5 تا 10 کیلو چاق شدند.

این موضوع را افراد زیادی در جامعه تجربه می‌کنند. افراد لاغری که سعی می‌کنند حتی با پرخوری چاق شوند، ولی نمی‌توانند. از طرفی هم افراد خیلی زیادی را هم در جامعه داریم که سعی می‌کنند با کم خوردن لاغر شوند ولی موفق نمی‌شوند. این موضوع باید جرقه‌ای در ذهن‌تان ایجاد کند، چون به وضوح نشان می‌دهد که چاق شدن و لاغر شدن چیزی نیست که به زیاد خوردن یا کم خوردن (یا کم تحرکی و تحرک زیاد و میزان مصرف انرژی) مربوط باشد و چیزی است که به شرایط و اتفاقاتی که در بدن رخ می‌دهد ارتباط دارد. درست است؟ اگر شرایط درونی بدن‌تان تمایلی به چاق شدن نداشته باشند، حتی بیش ‌از حد خوردن هم باعث چاق شدن نمی‌شود. اگر بدن‌تان در شرایط هورمونی لازم برای لاغر شدن نباشد حتی کم خوردن نمی‌تواند باعث شود به‌ طور پایدار لاغر شوید. یکی از دلایل، مسلماً ژنتیک افراد است، اما اگر 5 سال قبل لاغر بودید و الان نه، بنابراین مشکل از ژنتیک نیست.

 

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

منبع:کتابراه

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: