کد خبر: ١٨٣٥٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/12/10-١٦:٤٧

سرپرست فرمانداری شادگان با اشاره به کاهش مبتلایان و میزان بستری روزانه در سه روز اخیر در این شهرستان افزود: اعمال دقیق محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم منجر به کاهش بستری‌های کرونا در شادگان شد.

 

به گزارش آبادان خبر، امید صبری‌پور یکشنبه اظهار داشت: میانگین روزانه تعداد ابتلا و بستری کرونا در شادگان در روزهای اخیر روند کاهشی یافته که نشان دهنده سیر نزولی ابتلا به کرونا در این شهرستان است.

وی افزود: برای مقابله با بیماری و قطع زنجیره کرونا و همچنین اعمال محدودیت‌های جدید کرونا در شهرستان شادگان تشدید نظارت‌ها توسط اداره صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و تعزیرات در دستور کار قرار دارد.

سرپرست فرمانداری شادگان شیوه و روند اعمال و اجرای محدودیت‌های جدید کرونا در این شهرستان را مثبت و رضایت بخش ارزیابی کرد و گفت: کنترل رفت و آمدها در ورودی و خروجی‌های شهرستان توسط پلیس راه و نیروی انتظامی به خوبی در حال انجام است.

صبری‌پور بیان کرد: مجموعه دستگاه‌های اجرایی شهرستان با محوریت فرمانداری و شبکه بهداشت و سایر ادارات در تلاش هستند که هیچ گردهمایی و تجمعی در شهرستان برگزار نشود.

وی تجمع در آرامستان و حضور در مراسم عزا را یکی از مهم‌ترین عوامل گسترش ابتلا به کرونا ذکر کرد و افزود: مسیر ورودی آرامستان‌های شهرستان شادگان بسته شده و با برگزار کنندگان اینگونه مراسم به شدت برخورد خواهد شد زیرا پای سلامت و جان جامعه در شرایط کنونی و با توجه به قرمز بودن شهرستان در میان است.

وی در خصوص طرح غربالگری محله به محله  شهید سلیمانی در شهرستان شادگان افزود: این طرح با حضور و کمک دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار شده است و با انجام این طرح توانسته‌ایم افراد ابتلا به ویروس کرونا را شناسایی کنیم.

صبری‌پور میزان رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در این شهرستان را بیش از ۸۰ درصد عنوان کرد و گفت: مشکل فعلی شهرستان شادگان در بازارهاست زیرا رعایت پروتکلهای بهداشتی در این بازارها کمتر دیده می‌شود، اجرایی شدن محدودیت‌ها در بازار شهرستان الزامیست و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی بیان کرد: تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی در شهرستان باید کاهش یابد و مردم با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی به قطع زنجیره کرونا کمک کنند.

۱۹۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان بستری هستند

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان از ۱۹۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان بستری خبر داد و گفت: از  ۲۲۱ نمونه آزمایش PSR در ۲۴ ساعت گذشته در جنوب غرب خوزستان  ۴۱ بیمار در آبادان، ۱۹ بیمار در خرمشهر و ۳۹ بیمار در شادگان مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شدند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان شکرالله سلمان ‌زاده یکشبنه افزود: از این ۹۹ مورد مثبت جدید ۸۸ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و ۴۹ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های منطقه بستری و ۳۲ بیمار پس از بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شدند.

سلمان‌زاده گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان شادگان جان خود را از دست داد.

بر اساس اعلام سیدمحمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان، شهرستان‌های  شادگان، آبادان و خرمشهر در جنوب غرب خوزستان با ورود به پیک جدید کرونا، آلوده ترین و خطرخیزترین مناطق خوزستان به شمار می‌روند.

۱۱ شهرستان در استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و ویروس جهش یافته انگلیسی در چند شهرستان خوزستان تایید شده است.

 

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

منبع:ایرنا
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: