کد خبر: ١٨٣٤٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/12/09-١٨:٢٥

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان با تشریح نشست ظهر امروز ستاد مقابله با بیماری کرونا استان خوزستان که در محل استانداری برگزار شد گفت: این اختیار به استاندار خوزستان داده شده است که با مدیرانی که اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا سر باز می‌زنند و یا اهمال کاری می‌کنند برخورد جدی داشته باشد. این برخورد می تواند حتی به انفصال از خدمت آن مدیر خاطی منجر گردد.

 

به گزارش آبادان خبر و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه آبادان،سید زین العابدین موسوی در این خصوص اظهار داشت :مصوبات امروز ستاد کرونای استان مشکل زیادی از مشکلات ستاد مقابله با کرونای آبادان را حل می‌کند. به همین منظور دستگاهها،سازمانها، شهرداریها،بانکها و شرکتها مکلف به اجرای تصمیمات ستاد مقابله با کرونای استان هستند.

وی گفت:بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا به استاندار محترم این اختیار داده شده که در صورتی که دستگاه یا اداره و سازمان یا بانک و شرکتی دستورالعمل ها و پروتکل های اعلام شده و مصوبات ستاد کرونا را رعایت نکند، برای مرتبه اول عالی ترین مقام آن دستگاه متخلف تلقی شده و ابتدا توبیخ کتبی و در صورت تکرار تخلف در آن دستگاه، مدیر مربوطه را به کمیته تخلفات ارجاع و برخورد قانونی و در بار سوم از تخلف و استنکاف حکم انفصال سه ماهه از خدمت مستقیما بوسیله استاندار برای آن مدیر را صادر خواهد شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان آبادان اظهار داشت: در همین جلسه استاندار خوزستان با رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور و ریاست بانکها و سازمان امور مالیاتی مستقیما تماس داشتند که ان شاءالله بزودی تسهیلاتی در خصوص اصناف محترم ایجاد خواهد شد.
موسوی تصریح کرد:در تصمیم دیگری مقرر شد نسبت به بلوک بندی مناطق خصوصا در آبادان و تقسیم کار نظارتی در زمینه ماسک و انجام فاصله جمعیتی و ارائه خدمات توسط دستگاهها و شرکتها از باب انجام مسئولیت اجتماعی انجام شود.
موسوی تاکید کرد: بیمارستانها منبعد از تحویل اجساد کرونایی و غیر کرونایی بدون اخذ تعهد و تامین مناسب و بدون حضور نماینده ستاد کرونا و مامور بهداشت و نماینده ناجا امتناع خواهند کرد. اجازه هیچگونه مراسمی را بالاتر از ۲۰ نفر در تشییع و تدفین نخواهند داد و کلیه مراسمات عزاداری و عروسی مطلقا با حضور جماعات تعطیل است و متخلفین به دستگاه قضا معرفی می شوند. حسن اجرای این دستورالعمل به عهدی ناجا است و برگزار کنندگان مراسم عزا و عروسی می بایست به کلانتری محل جهت اخذ مجوز، تعهد بدهند.
وی تاکید کرد: همه باید در مقابل وضعیت پیش آمده ی خطر ویروس انگلیسی و جهش یافته در سطح شهرستان مسئولیت داشته باشیم و وضعیت آبادان را تغییر دهیم.
موسوی گفت: قبلا نیز دستورالعملی به همه ادارات و سازمانها ابلاغ شده است که در حال راستی آزمایی می باشد و مستنکفین به نحو مذکور مواخذه خواهند شد.

 

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: