کد خبر: ١٨٣٢٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/12/09-٠٩:٤٩

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: موارد بیماری در استان نسبت به هفته‌های قبل سیر صعودی دارد ولی با تمهیداتی که صورت گرفت و همراهی مردم قدری از شدت شیب کرونا در خوزستان کاسته شده است.

 

به گزارش آبادان خبر، سیدمحمد علوی جمعه شب اظهار داشت: ویروس جهش یافته انگلیسی علاوه بر اینکه شدت واگیر بیشتری دارد افراد زیادتری را مبتلا می کند. در ویروس قبلی کودکان درگیر بیماری نمی شدند اما ویروس انگلیسی نه تنها کودکان بلکه تمام سنین را گرفتار می کند.

وی افزود: در این شرایط رعایت شیوه نامه های بهداشتی، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک از اصول غیرقابل تغییر هستند که در هر حالت باید این موارد را رعایت کنیم.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: با توجه به تصمیم ستاد استانی کرونا اعمال محدودیت‌ها شدیدتر شدند و در روزهای اخیر شاهد تعطیلی اصناف و برخی ادارات هستیم. همچنین ادارات غیر ضرور با یک سوم ظرفیت فعالیت می کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به  اینکه خطر انتشار بیماری در اتوبوس های حمل و نقل عمومی درون شهری بسبار بالا است، فعالیت آنها تعطیل شد که اقدام بسیار خوبی است.

علوی گفت: همزمان با سایر استان ها طرح واکسیناسیون علیه این بیماری در خوزستان آغاز شد و از آنجا که سهمیه واکسن در نظر گرفته شده جوابگوی همه مردم نیست، دریافت واکسن از سوی وزارتخانه اولویت بندی شده است.

وی افزود: در درجه اول پزشکان و پرستارانی بخش آی‌سی‌یو بیمارستان ها واکسن دریافت کردند همچنین در مراحل بعدی، این واکسن به جانبازان و افرادی که در بخش اورژانس و عفونی کار می کند تزریق می شود.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند و هشت شهرستان نیز نارنجی هستند.

 

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

منبع:ایرنا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: