کد خبر: ١٨٣٢١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/12/08-٢٣:٣٨

روز شنبه جلسه ستاد ملی کرونا ، جهت تصمیم گیری درباره تعطیلی و قرنطینه استان خوزستان تشکیل خواهد شد.

 

به گزارش آبادان خبر، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور ، با بیان این موضوع که در فراگیری یک بیماری وقتی تعداد موارد ابتلای بیماری از کنترل خارج شود از اصطلاحی به نام "لاک داون" یعنی تعطیلی همه جانبه و گسترده هدفمند ، استفاده می‌کنیم اظهار داشت : تعطیلی همه جانبه فرصتی است تا بخش درمان ، پرستاران و پزشکان توان بازیابی پیدا کنند و تخت‌های بیمارستانی جوابگوی مراجعین باشند و همچنین بتوانیم تغییر و تحولی بین مردم ایجاد کنیم .

سید محمد علوی بابیان اینکه ، تعطیلی و قرنطینه کردن جزو تصمیمات کشوری بوده و از حیطه ی تصمیم گیری استان خارج است تصریح کرد : ما منتظر جلسه روز شنبه ستاد ملی کرونا هستیم و امیدواریم تصمیمات جدید و مثمر ثمری برای کنترل بیماری در خوزستان گرفته شود.تعطیلی گسترده خوزستان ، در انتظار تصمیمات کشوری

وی در ادامه افزود : با تمهیداتی که لحاظ خواهد شد امیدواریم بتوانیم بیماری را کنترل کنیم ، هر چند شواهد نشان می‌دهد شدت شیب بیماری ، در برخی شهر‌های استان کاسته شده است.
خوشبختانه در آخرین جلسه ستاد مبارزه با کرونا استان تصمیمات خوبی گرفته شد که یکی از این تصمیمات ، تعطیلی ادارات غیرضروری و فعالیت یک سوم ادارات ضروری بود هر چند متاسفانه برخی ادارات به مصوبه ستاد کرونا استان عمل نکردند، اما با قاطعیت شخص استاندار این امر در حال انجام است و با متخلفان برخورد می‌شود.

سید محمد علوی در ادامه با اشاره به آمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در استان خوزستان ، که ۷۴ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است ، بر این نکته تاکید کرد که وقتی آماری در این خصوص اعلام می شود ، حتماً باید نسبت آن با هفته گذشته ذکر شود ؛ برای مثال اگر در شهری دو نفر مبتلا داشتیم و حالا ۴ نفر شده اند این می شود افزایش صد درصدی .
بنابراین وقتی می گوییم موارد مرگ نیز حدود ۴۵ درصد در مقایسه با هفته قبل افزایش داشته‌اند، در واقع این آمار ، تابع موارد ابتلا است .
ولی در نظر داشته باشید که ما با دو واژه بیم و امید سر کار داریم ، یعنی هر چه شیوه نامه ها را بیشتر رعایت کنیم ، این آمار کاهشی خواهد شد .

وجود ۶۲ مرکز جامع سلامت در استان
وی در ادامه یاد آور شد : ۶۲ مرکز جامع سلامت برای بیماران مشکوک به کرونا در نظر گرفته‌ایم؛ در اهواز نیز ۱۰ مرکز منتخب داریم که به مردم خدمات می‌دهند وعلاوه بر آن‌ها کلینیک‌های حاد تنفسی را راه اندازی کردیم تا بار مراجعه به بیمارستان‌ها کم شود.
برای اینکه دسترسی مردم به تست کرونا تسهیل یابد ۲ اتوبوس آمبولانس در نادری و کیانپارس مستقر کردیم و به صورت رایگان تست سریع کرونا انجام می‌دهند که امیداوریم مردم به این مراکز و اتوبوس‌ها مراجعه کنند.

وی در پایان یادآور شد : تمام ادارات استان موظف به نصب بنر هشدار دهنده ی بیماری شده‌اند و از این طریق شیوع بیماری را به مردم اطلاع می‌دهند همچنین به مخابرات پیشنهاد شد با ارسال پیامک به مشترکین پیام های بهداشتی ارسال شود .
.در حال حاضر ۱۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز و هشت شهرستان نارنجی هستند.

 

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

منبع:خبرگزاری صدا و سیما 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: