کد خبر: ١٨٢٦١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/12/05-٢٣:١٧

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: شادگان ، آبادان و خرمشهر در جنوب غرب خوزستان با ورود به پیک جدید کرونا ، آلوده ترین و خطر خیزترین مناطق خوزستان به شمار می‌روند.

 

به گزارش آبادان خبر، سیدمحمد علوی سه‌شنبه شب در حاشیه نشست ستاد کرونای جنوب غرب خوزستان افزود: استان خوزستان تنها استان کشور است که دارای ۱۱ شهرستان با وضعیت قرمز کرونایی است.

وی اظهار داشت: در شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان پروتکل های بهداشتی در چند هفته گذشته جدی گرفته نشد که این امر باعث شد شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان وارد وضعیت قرمز کرونایی شوند.

رییس مرکز بهداشت استان خوزستان اجرایی شدن طرح شهید سلیمانی را بهترین نقشه راه برای مهار ویروس کرونا بخصوص ویروس جهش یافته در این منطقه دانست و بیان کرد: برای اجرایی شدن بهتر این طرح نیاز به حمایت همه جانبه سایر ارگان ها است و همه باید در این طرح حضور جدی داشته باشند.

وی افزود: خیلی از افراد مبتلا به ویروس کرونا از اقشار ضعیف جامعه هستند که برای خودقرنطینگی نیاز به بسته های حمایتی دارند که متاسفانه این حمایت در جنوب غرب خوزستان ضعیف است.

رییس مرکز بهداشت استان خوزستان با انتقاد از رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در شادگان گفت: میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شادگان در هفته‌های گذشته کمتر از ۱۰ درصد بود که باعث ورود این شهر به وضعیت بحرانی شد ولی در ۱۰ روز اخیر با بسیج همگانی شاخصه های مراقبتی در این شهرستان به بالای ۷۰ درصد رسیده است.

وی افزود: ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی تمامی محاسبات در خوزستان را تحت الشعاع قرار داده لذا باید شاخصه های مراقبتی نسبت به ویروس قبلی متفاوت باشد.

علوی اظهار داشت: تعطیلی ۲ هفته ای استان خوزستان می تواند تاثیر قابل توجه ای در مهار این ویروس داشته باشد زیرا با روش قبلی نمی توان با ویروس جهش یافته مقابله کرد.
۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

۱۱ شهرستان در استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و ویروس جهش یافته انگلیسی در چند شهرستان خوزستان تایید شده است.

 

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

منبع:ایرنا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: