کد خبر: ١٨٢٤٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/12/05-٠٩:٣٠

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: صنعت نفت در لیگ بیستم یک پکیج بسیار خوب است، پکیجی که متشکل از بازیکنان جوان، باتجربه و بومی بسیار خوب است که از لحاظ اخلاقی و فنی نیز جزو بهترین‌ها هستند، ضمن این که همگی همدل و در آرامش کار می کنیم.

 

به گزارش آبادان خبر، سید اکبر پورموسوی اظهار کرد: پس از فصلی که از فولاد جدا شدم دیگر فعالیتی در فوتبال نداشتم و همین باعث شد که مطالعاتی در زمینه فوتبال داشته باشم و آنالیزهایم را از بازی ها بیشتر کنم. بعد از آن نیز قسمت شد که با تیم ملی جوانان کار کنم، همان رده سنی که خودم همیشه کار کردن با آن را علاقه‌ داشتم. ۱۸ ماه بسیار خوب را به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان پشت سر گذاشتم و در این فاصله نیز در چند بازی بین‌المللی و تورنمنت و در یک کلاس خیلی خوب در AFC شرکت کردم و همه این‌ها کمک کرد تا تجربه بسیار خوبی کسب کنم. فصل گذشته نیز در شش هفته پایانی لیگ به عنوان سرمربی تیم پارس جنوبی انتخاب شدم و با توجه به این که پیش از آن نیز این تیم فرصت‌های زیادی را از دست داده بود، این تیم در لیگ برتر نماند و البته واقعاً یکسری دست‌ها در کار بود.

انگیزه بسیار برای جوان‌گرایی در نفت آبادان

وی ادامه داد: برای لیگ بیستم نیز آقای عیسی‌زاده مدیرعامل نفت پیشنهادی به من داد و از آن جا که من هر جا کار کنم اهمیت به جوانان اولویت کاری‌ام است، وقتی با اعضای هیات مدیره این باشگاه و مدیرعامل آن جلسه‌ای داشتیم و برنامه‌هایمان را با هم بررسی کردیم متوجه شدم که طرفین این علاقه را دارند که به جوان‌گرایی نسبت به تیم‌های قبلی صنعت نفت آبادان متفاوت‌تر نگاه شود. یعنی با انگیزه بسیار خوبی جوان‌گرایی را در راس کار قرار دهیم و شروع کار هم این بود که با من یک قرارداد دو ساله منعقد شد.

کسی هدایت نفت را با آن شرایط سخت نمی‌پذیرفت

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: تیمی را که من تحویل گرفتم، تمام بازیکنان اصلی آن و حتی ذخیره‌هایش رفته بودند و با توجه به بدهی‌های زیاد این تیم، کسی هدایت نفت را با این شرایط سخت نمی‌پذیرفت. اما از آن جا که همیشه اولویت من بازیکنان بومی بوده است، توانستم بازیکنان خوزستانی که در گذشته با آن ها کار کرده بودم را دوباره دور هم جمع کنم و تعدادی از بازیکنان تیم ملی جوانان را هم که خودم با آن ها کار کرده بودم، جذب کردیم. همچنین فکر می‌کنم از متفاوت‌ترین سال‌هایی بود که در تست‌گیری نفت آبادان ۸، ۹ روز برای بازیکنان پایه صنعت نفت وقت گذاشتیم و توانستیم نفراتی را جذب کنیم و حتی در اردوی اول‌مان هم این بازیکنان را کنارمان داشتیم.

وی با اشاره به دیدار با پیکان در هفته اول لیگ و قرار گرفتن در شرایط سخت آن هم دو ساعت قبل از آغاز بازی، افزود: ساعت ۱۴ و ۱۰ دقیقه روز بازی با پیکان، یعنی دو ساعت مانده به آغاز مسابقه به من اعلام کردند که پنجره باشگاه باز نشده است و باید از جوان‌ها استفاده کنی که من هم پذیرفتم. ما در آن دیدار با جوان هایمان برنده از زمین خارج شدیم و هواداران بعد از همین دیدار به تیم نفت آبادان اعتماد کردند و به صورتی شد که درخواست آن ها در هفته‌های بعد نیز این بود که از جوان‌ها بیشتر استفاده شود.

نفت در لیگ بیستم یک پکیج کامل است

پورموسوی با بیان این که جوان‌های صنعت نفت نیز باید مدیون باتجربه‌های تیم باشند که از آن ها حمایت می‌کنند و راهنمای آن ها هستند، عنوان کرد: فکر می‌کنم صنعت نفت در لیگ بیستم یک پکیج بسیار خوب است. پکیجی که متشکل از بازیکنان جوان، باتجربه و بومی بسیار خوب است که از لحاظ اخلاقی و فنی نیز جزو بهترین‌ها هستند، ضمن این که همگی همدل و در آرامش کار می کنیم. درست است که بازیکنان ما در هر پستی تعدادشان محدود است اما همان نفرات بسیار تاثیرگذار هستند. اگرچه در همان ابتدای لیگ نیز بازی با پرسپولیس را باختیم اما از نیمه دوم همین دیدار تا آخرین بازی‌مان در نیم‌فصل اول روند رو به رشدمان کاملا مشخص بود. در کل پکیجی که از آن نام بردم، دلیل موفقیت صنعت نفت آبادان در نیم‌فصل اول لیگ بود. همچنین درست است در چهار هفته پایانی نیم فصل اول، دو امتیاز گرفتیم اما از برنامه و هدف‌گذاری‌مان چندان عقب نیستیم زیرا پیش‌بینی ما کسب ۲۶ امتیاز بود که به ۲۵ امتیاز آن دست پیدا کردیم.

۲ وعده‌ای که محقق شد

وی درباره حمایت عجیب هواداران از صنعت نفت بعد از باخت مقابل سپاهان نیز گفت: در ابتدا کار کردن با تیمی که تمام بازیکنان خود را از دست داده بود، سخت بود اما هر چه پیش رفتیم و حمایت هواداران بیشتر شد و این اعتماد نسبت به ما صورت گرفت، کار راحت‌تر پیش رفت و حتی وقتی بازی با سپاهان را باختیم از آن جا که مردم آبادان به خوبی فوتبال را متوجه‌اند و دیدند که در آن بازی ما حتی توانایی برد را هم داشتیم، به حمایت و تشویق صنعت نفت پرداختند. من زمانی که کارم را در آبادان شروع کردم دو قول دادم؛ یکی این که تیم خیلی خوبی درست کنیم که در حد نام بزرگ نفت آبادان باشد و دوم این که تیم جوانی برای آینده باشگاه صنعت نفت آبادان می‌سازیم که خدا را شکر هر دو وعده محقق شد و هواداران از نوع فوتبال صنعت نفت راضی‌اند. ما در شهری فوتبالی حضور داریم و هواداران ما می‌دانند که کار کردن با جوانان چقدر سخت است و حتی هواداران هم به ما می‌گفتند "شما فوتبال بازی کنید حتی اگر ببازید". به هر حال اگر ما واقعا در زمین فوتبال بازی نمی‌کردیم شاید یک بار یا دو بار شانس این را داشتیم که برنده از زمین خارج شویم اما نتایج نشان از روند رو به رشد نفت است.

به من گفتند کار کردن در آبادان سخت است

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان عنوان کرد: زمانی که می‌خواستم هدایت نفت را بپذیرم، دوستان به من می‌گفتند آبادان یک شهر فوتبالی است و کار کردن در آن سخت و انتظارات بالا است. اما وقتی ما می‌گوییم یک شهر فوتبالی و آدم‌هایش فوتبالی هستند، همین آدم‌های فوتبالی متوجه هستند که من در نفت آبادان در حال انجام یک کار زیرساختی هستم و می‌دانند که ما برای حضور در لیگ برتر و بستن تیم تنها ۲۵ روز وقت داشتیم. کسی که فوتبالی است، همان‌قدر که به تیمش تعصب دارد می‌داند زمان آماده‌سازی یک تیم ۸ تا ۹ هفته است و یارگیری پول می‌خواهد، در حالی که ما هیچ‌کدام از این دو مورد را نداشتیم و من هنگام انتخاب صنعت نفت آبادان به این جنبه نگاه کردم که مردم آبادان فوتبالی هستند و می‌دانند که ما هیچ چیزی نداریم و تازه می‌خواهیم مبنا را بر ساختن تیم بگذاریم. خدا را شکر مردم آبادان به خوبی متوجه این قضیه بودند و تنها دلیل پذیرفتن صنعت نفت با آن شرایطی که داشت، درک و فهم مردم آبادان از فوتبال بود. من اگر دنبال توجیه و مظلوم‌نمایی بودم، بعد از هر بازی می‌توانستم از نداری‌های تیم بگویم اما من دنبال این حرف ها نبودم و فقط می‌خواستم در نفت آبادان کار کنم.

همدلی؛ حُسن خوب نفت آبادان

وی افزود: حُسن خوبی که صنعت نفت آبادان نسبت به سایر تیم‌ها دارد، همدلی بسیار خوب بین مجموعه باشگاه یعنی مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و اعضای تیم است. ضمن این که ما روی نیمکت‌مان علی فیروزی را به عنوان مدیر تیم داریم که یک وزنه سنگین محسوب می‌شود و بیشتر مربیانی که اکنون در آبادان کار می‌کنند نیز شاگردان او بودند و ما همیشه از او مشورت می‌گیریم و او به خوبی ما را راهنمایی می‌کند ضمن این که امیرحسین پیروانی را هم روی نیمکت داریم که او سال‌ها در عرصه فوتبال حضور داشته و مدرس AFC و مدرس دانشگاه است و هدایت تیم ملی جوانان را هم بر عهده داشته و سال‌ها دستیار مربی خارجی بوده است. او نیز بسیار به ما کمک کرده است. ضمن این که آقای بچاری، فراحانی و قنبری نیز از دیگر اعضای کادر فنی هستند که کمک شایانی به ما داشته‌اند و کاربلد هستند. همچنین تمام تفکرمان در صنعت نفت این است که برای آینده باشگاه و تیم کار کنیم و تلاش می‌کنیم برای کسب یک برد یا یک تساوی همه چیز را برهم نزنیم و در آرامش کار کنیم.

تداوم نتیجه فقط دست من نیست

پورموسوی درباره تداوم این نتیجه‌گیری در ادامه مسیر، گفت: تداوم این نتیجه فقط دست من نیست. برای تقویت تیم یک لیستی تهیه شد و در اختیار باشگاه قرار دادیم اما برای جذب بازیکن باید منابع مالی مشخص شود. اگر پول به باشگاه برسد و بتوانیم نفرات مدنظر را جذب کنیم، در شرایط بهتری قرار می‌گیریم. بعد از اظهاراتی که مدیرعامل باشگاه داشت و عنوان کرد اگر پول به دست‌مان نرسید مجبوریم دو سه بازیکن را برای بقای تیم بفروشیم، برخی فکر کردند که قرار است تیم فروخته شود که منظور این نبود. به هر حال وقتی تیمی پول سفر خود را ندارد باید چکار کند؟ در هر صوت امیدوارم در سه‌، چهار روز آینده مشکل حل شود تا بازیکنان مدنظر را جذب کنیم. اگر این مهم انجام شود مطمئن باشید در نیم‌فصل دوم هم روند رو به رشدمان را حفظ خواهیم کرد. در حال حاضر با توجه به اینکه فعلا نتوانسته‌ایم بازیکنی جذب کنیم، لیست مازادی اعلام نکرده‌ایم اما در صورتی که موفق به جذب بازیکن شویم نفراتی از ما جدا خواهند شد.

از تب و تاب افتادن بازی‌ها با شلوغ کاری نیمکت‌ها

پورموسوی درباره علت کم گل بودن بازی‌های نیم‌فصل اول نیز عنوان کرد: چند عامل در این مهم تاثیرگذار بود؛ یکی فشردگی مسابقات و این که بازیکنان نمی‌توانستند به خوبی ریکاوری شوند و حتی در برخی بازی‌ها از جمله بازی‌های تیم ما شاهد اشتباهات تاثیرگذار داوری بودیم و فکر می‌کنم هفت تا هشت امتیاز را به همین دلیل از دست دادیم، ضمن این که برخی تیم‌ها با توجه به شرایطی که داشتند دفاعی بازی می‌کردند و من فکر می‌کنم در مجموع اشتباهات داوری و فشردگی مسابقات از دلایل علت کم‌ گل بودن بازی‌ها نیم‌فصل اول بود و همین ها باعث شد تا تیم‌ها با ترس و دلهره بیشتری بازی کنند. همچنین مربیانی که نیمکت‌شان اعتبار و صلابت لازم را نداشت با جنگ روانی که روی نیمکت‌ها به راه می‌انداختند، اعتراضات بیش از حدشان، وقت بازی را می‌گرفت و همین نیز با تاخیری که در جریان بازی ایجاد می‌کرد، سرعت بازی را می‌گرفت و بازی از تب و تاب می‌افتاد. به نظرم شلوغ‌کاری نیمکت‌ها نیز یکی دیگر از علت‌ها بود. ضمن این که از دلایل اصلی، می‌توانیم به نبود هواداران اشاره کنیم که انگیزه را از بازیکنان گرفته بود.

فدراسیون در برخورد با نیمکت‌های شلوغ شهامت نداشت

وی درباره نیمکت‌های شلوغ برخی تیم‌ها و اقداماتی که کنار زمین انجام می‌شد، گفت: اگر واقعا فدراسیون اقتدار و شهامت لازم را داشت و با نیمکت‌های شلوغ برخورد می‌کرد، فوتبال ایران وضعیت بهتری به خود می‌گرفت. به نظرم فدراسیون در این مقوله اصلاً شهامت نداشت و همین باعث شد که در تیم‌های مختلف شاهد نیمکت‌های شلوغ باشیم. سرمربی در جلوی خط نمایش می‌دهد و بعد همکارانش روی نیمکت، شروع به شلوغ‌کاری و امتیازگرفتن از داوران می‌کردند اما مطمئنم چنین کارهایی تداوم ندارد. در هر صورت با توجه به این که همه در فدراسیون دنبال گرفتن رای و انتخابات بودند، کسی به این فوتبال اهمیت نداد. در نهایت فوتبال ایران از موضوع فدراسیون ضربه خورد. متاسفانه ناظر بازی و داور چهارم هم هیچ برخوردی با چنین نیمکت‌هایی نداشته‌اند و همین باعث می‌شد که برخی تیم‌ها به هدف‌شان برسند. اما اهداف این‌ها کوتاه‌مدت است. در چنین شرایطی، یکی از دلایل موفقیت ما آرامشی بود که کنار زمین داشتیم و این آرامش را هم به بازیکنان درون زمین انتقال می دادیم.

فوتبال ایران به یک فدراسیون مقتدر نیاز مبرم دارد

وی در خصوص انتخابات فدراسیون و رقابت بین چهار نامزد، عنوان کرد: من فکر می‌کنم اجرای قانون توسط هر کدام از آقایان که رئیس فدراسیون شد، بسیار مورد اهیمت است و اگر رییس جدید بخواهد دوباره مصلحت‌اندیشی و جان من و جان تو که امروز نه فردا قوانین اجرا شود، کند؛ وضعیت فوتبال ایران بدتر از این می‌شود. اگر می‌خواهیم به زمانی برگردیم که ایران تیم اول آسیا بود و دوباره به آن پیشرفت برسیم باید تعارفات را کنار بگذاریم و هر کسی تخلف کرد، با قاطعیت با او برخورد شود و داور، مربی و باشگاه هم فرقی نداشته باشند. قبلا هر اتفاقی که در ورزشگاه‌ها می‌افتاد مسبب آن را تماشاگرنماها می دانستند اما حالا که دیگر تماشاگرنمایی در ورزشگاه حضور ندارد ولی بازهم می بینیم، بازی به بازی شرایط فوتبال بدتر می شود و بازیکن‌ها و نیمکت‌ها با هم درگیر هستند. پس معلوم شد که تماشاگرها مظلوم واقع می‌شدند. به نظر من فدراسیون باید بتواند برخورد جدی‌تر با خاطیان داشته باشد. رئیس فدراسیون نیز باید برنامه و هدف‌گذاری‌اش را مشخص کند و اگر این فدراسیون اقتدار داشته باشد، می‌تواند کار کند و فوتبال ایران هم به مسیر خوب گذشته بر می گردد. این روزها فوتبال ایران به یک فدراسیون مقتدر نیاز مبرم دارد.

 

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

منبع:ایسنا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: