کد خبر: ١٧٦٦٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/11/07-١١:١٦

با حضور مهسا سادات محسن فر رئیس کمیسیون بانوان فرمانداری ویژه شهرستان آبادان, اعضای پارلمان زنان و نمایندگان ادارات و ارگانهای دولتی نشست هماهنگی کمیته بانوان ستاد گرامیداشت دهه فجر و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در محل تالار غدیر فرمانداری ویژه شهرستان آبادان برگزار شد.

 

به گزارش آبادان نیوز، و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آبادان دستور کار اصلی این جلسه هماهنگی برنامه های پیش روی مناسبتهای دهه مبارک فجر و گرامیداشت مقام زن و روز مادر در سطح شهرستان آبادان بود.

رئیس کمیسیون بانوان فرمانداری ویژه شهرستان آبادان در این نشست با تشریح بخشی فعالیت‌های انجام شده در حوزه بانوان در سطح شهرستان آبادان اعلام کرد:در سال جاری با توجه به محدودیت‌های کرونایی که برخی از اقدامات حوزه بانوان را تحت الشعاع خودش قرار داده بود توانستیم اقداماتی  همسو و متناسب با شرایط موجود را صورت بدهیم.
وی گفت:در همین خصوص ودر جهت حمایت از بانوان کارآفرین و کمک به اقتصاد زنان سرپرست خانوار و با پیگیری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان و همکاری شهردار آبادان موضوع جانمایی بازار جدید صنایع دستی بانوان را در دستور کار قرار دادیم که در چند روز اخیر جانمایی این بازار نهایی می‌شود و در اختیار پیمانکار طرح برای احداث قرار  می‌گیرد.

محسن فر بیان کرد: همچنین مقرر شده است در ایام دهه فجر تحویل بازارچه هنر شهرداری آبادان به بانوان فعال در حوزه صنایع دستی صورت بگیرد که می تواند کمک شایانی به حوزه صنایع دستی و زنان کار آفرین باشد.
مشاور امور بانوان فرمانداری ویژه آبادان افزود: در خصوص پارک بانوان به دنبال جانمایی مناسب برای آن هستیم. رایزنیهای موثری با شورای شهر آبادان انجام شده و از سوی آنها مکاتباتی با شهرداری صورت گرفته قرار است. مقرر شده چند محل مناسب به شهرداری جهت تصمیم‌گیری نهایی اعلام شود تا به عنوان پارک بانوان اقدامات عملیاتی  خود را در آنجا انجام دهند.
رئیس کمیسیون بانوان فرمانداری ویژه شهرستان آبادان در ادامه گفت:همکاری بانوان شهرستان آبادان با طرح پلیس کرونای ستاد مقابله با کرونا شهرستان آبادان، ایجاد کمپین‌های حمایتی از بانوان و فرزندان آنها در ایام کرونا و همچنین همکاری جهت فعالیت بیش از ۱۴ کارگاه تولید ماسک توسط بانوان گوشه ای از اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.
وی تصریح کرد: با پیگیری معاون محترم امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری مقرر شد آن دسته از زنان سرپرست خانوار و بانوان کار آفرین که درخواست تسهیلات بانکی دارند بتوانند از امتیاز سهام عدالت خود برای ضمانت این تسهیلات استفاده کنند تا مشکل همیشگی ضمانت بانکی این عزیزان مرتفع گردد.
وی گفت: در هفته گرامیداشت روز زن و مادر ۱۷مرکز مثبت زندگی با مدیریت بانوان از سوی بهزیستی در آبادان افتتاح خواهدشد.

شایان ذکر است در این جلسه هماهنگی های لازم در خصوص برگزاری مراسم های ایام پیش رو  صورت گرفت. افتتاحیه تحویل منازل مسکونی به زنان سرپرست خانوار از سوی کمیته امداد، افتتاحیه بازارچه جدید بانوان، افتتاحیه نمایشگاه کتاب از سوی آموزش و پرورش، اجرای نمایش و موسیقی سنتی بانوان  و شب شعر بانوان به صورت زنده از سایت.u.blit،نمایشگاه هنرهای تجسمی و حصیربافی، افتتاحیه سالن ورزشی مختص بانوان توسط آموزش و پرورش، برگزاری کارگاه های آموزشی مجازی از سوی ادارات و تقدیر از پرسنل بانوان بیمارستان های سطح شهرستان آبادان از جمله برنامه‌هایی است که از سویی کمیته بانوان ستاد گرامیداشت دهه فجر و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر برنامه ریزی شده است.

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: