کد خبر: ١٧٦٥٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/11/06-٢٣:٤٣

نام عروس دره‌های آبی را بر آن گذاشته‌اند، تنگه‌ای که بی‌شک یکی از زیباترین و بکرترین مناظر را در میان رشته کوه‌های زاگرس جنوبی دارد. در تنگه رغز بیش از هر چیزی، طنین خروش رودها و آبشارها به گوش می‌رسد.

 

به گزارش آبادان خبر، در فاصله ۳۰ کیلومتری از شمال شرقی داراب، شهری در استان فارس و در میان رشته‌کوه‌های همیشه سربلند زاگرس، تنگه‌ای شگفت به نام رغز در منطقه فسارود قرار دارد. رغز به معنای راه بکر و لغزنده که در میان بومیان منطقه به رودخیز شهرت دارد، در مجاورت روستاهای گردشگری شمس آباد وحسن آباد واقع شده و از شمال به جنوب به طول تقریبی ۴ کیلومتر کشیده شده است.

دره آبشارهای خروشان

تنگه رغز از نعمت آب، سیراب است. نام رودخیز را به این علت بر آن نهاده‌اند که این تنگه بیش از ۶۰ آبشار و ۱۰۰ حوضچه طبیعی را در دل خود جای داده است. با این حال، سختی راه و نیاز به تجهیزات کوهنوردی برای رسیدن به همه آبشارها و حوضچه‌ها باعث شده تنها تعداد کمی از این سرچشمه‌ها و آبشارها که البته پرآب و مرتفع نیز هستند، مورد توجه گردشگران قرار بگیرد و اسم و رسمی برای آنها برگزینند. آبشار درخشش با ۶۵ متر ارتفاع، آبشار وداع به طول ۴۶ متر و آبشار کبوتر با ۲۵ متر بلندی، از بلندترین‌های رغز هستند. نگین، بوم رنگ، دماغه، حکمت، فتح و مسعود نیز از دیگر آبشارهای معروف این تنگه‌اند.

مقصد عاشقان هیجان

تنگه رغز برای طبیعت دوستان عاشق هیجان می‌تواند یک مقصد رویایی باشد. شیرجه زدن در حوضچه‌ها و آب‌تنی در آب‌های زلال رغز تجربه‌ای است که تا همیشه در خاطره‌ها ثبت می‌شود. در کنار این لحظات شگفت، تماشای مناظر بکر و زیبا و گوش سپردن به صدای طبیعت، آرامشی تکرار نشدنی همراه دارد. این تنگه، ادغامی از همه لذت‌های ناب طبیعی است که گردشگران می‌توانند تجربه کنند. جدا از همه این زیبایی‌ها، حوضچه عشق که یکی از زیباترین و مشهورترین حوضچه‌های تنگه رغز است، خود حکایتی جذاب برای مسافران دارد. این حوضچه با شکل قلب مانند خود، بازدیدکنندگان بسیاری را برای ثبت عکس و فیلم یادگاری به سوی خود می‌کشاند.

منبع:ایرنا

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: