مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با توجه به اعلام هشدار آلودگی هوا و شرایط پایداری نسبی جو در شهرهای صنعتی استان خوزستان از جمله آبادان، توصیه‌هایی را ارائه داد.

 

به گزارش آبادان خبر، جعفر ربیحاوی صبح امروز اظهار کرد: با توجه به کاهش کیفیت هوا در تا حد «ناسالم برای گروه‌های حساس» در بعضی شهرهای خوزستان از جمله آبادان از تاریخ چهارشنبه 8 بهمن لغایت چهار‌شنبه ۲۵ بهمن ماه و تداخل شرایط موجود با بیماری کرونا به منظور حفظ سلامت و بهداشت عمومی، توصیه‌های بهداشتی و خودمراقبتی در مواجهه با شرایط اضطرار آلودگی هوا و شرایط پایدار جوی در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام‌شده،  به کار گرفته شود.

وی ضمن تاکید بر کاهش تردد خودروهای شخصی و کاهش استفاده از خودروهای تک سرنشین و استفاده از وسایل نقلیه عمومی، بیان کرد: عدم توقف بی‌مورد یا طولانی‌مدت در ارتفاعات به دلیل محبوس شدن هوا در شرایط پایداری جوی، به‌کارگیری تمهیدات لازم توسط اداره راهنمایی و رانندگی در جلوگیری از ازدحام و ایجاد ترافیک در خیابان‌های پرتردد و عدم خروج غیرضروری از منزل و محل کار به خصوص گروه‌های حساس از جمله  افرادمسن، کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی و مبتلایان به آسم و آلرژی و افرادی که از لنز چشمی استفاده می‌کنند؛ از جمله مواردی هستند که در این ایام باید رعایت شوند.

این مقام مسئول دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: تاکید می‌شود تمام درها و پنجره‌ها و منافذ ساختمان محل زندگی (خانه و محل کار) کاملا بسته نگه داشته شود و از باز و بسته شدن بیش از حد در ورود و خروج خودداری شود و برای تهویه‌ی هوا از شیوه های دیگر و جایگزین استفاده گردد.

همچنین خودداری از فعالیت‌های شدید بدنی در تمام اوقات بروز پدیده مانند ورزش‌های سبک و سنگین از دیگر مواردی بود که ربیحاوی به آن اشاره کرد و گفت: کارکنانی که به واسطه شغلی بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند، حتما از وسایل حفاظت فردی استفاده کنند، این نکته فراموش نشود که عدم مصرف سیگار و قلیان در شرایط بروز پدیده باعث کاهش اثرات نامطلوب آلاینده‌ها می‌شود و برعکس باعث تشدید اثرات آلاینده‌ها می‌شود. برای یک تغذیه مناسب در شرایط بروز پدیده مصرف شیر و ماست کم‌چرب و میوه و سبزیجات تازه برای دفع سموم از بدن توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: استحمام و شستشوی کامل بدن و لباس‌ها پس از هر بار خروج از منزل به دلیل جذب ذرات ریز ناشی از آلودگی هوا روی بدن لازم و ضروری است، به علت بخارات حاصل از مواد پاک‌کننده شیمیایی و گندزداحتی‌الامکان از مصرف این مواد در شرایط بروز پدیده خودداری شود و چنانچه از وسایل گرمایشی استفاده می‌شود، نسبت به سالم بودن و هدایت مناسب دودکش آن اطمینان حاصل شود.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد: کارکنان شهرداری در فضای سبز و خدمات شهری حتما از کلاه و دستکش و ماسک استاندارد استفاده کنند و لازم است که این وسایل حفاظت فردی در اختیار آنان قرار گیرد. عملیات جمع‌آوری، حمل و نقل و دفن مواد پسماند شهری به صورت اصولی انجام پذیرد و از تلنبار و پخش زباله در سطح معابر عمومی و از آتش زدن زباله در محل دفن جلوگیری شود.

وی به جلب همکاری و مشارکت عمومی در عدم انجام فعالیت‌هایی نظیر ایزوگام در روزهای وجود وارونگی دما اشاره و خاطرنشان کرد: افراد در صورت مواجهه با تنگی نفس و هرگونه ناراحتی قلبی عروقی، سریعاً به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه کنند.

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: